sobota, 20 stycznia 2024

DC Movieverse News #243

Za nami całkiem udane dwa tygodnie, wpadło kilka ciekawych nowinek uzupełniających informacje o produkcjach w fazie produkcji. Poniżej napisałem krótką recenzję do AQUAMAN AND THE LOST KINGDOM, w której przedstawiłem co mi się podobało a co nie, jeżeli ktoś się jeszcze waha, film wciąż w kinach.

Aquaman trafi do streamingu jeszcze w tym miesiącu, a dokładnie 23 stycznia. Oczywiście na razie jedynie do kupienia lub wypożyczenia. Premiera na platformie HBO nie została, póki co podana.

Dolph Lundgren, który wcielił się na ekranie w ojca Mery, wypowiedział się o filmie po premierze. Jego rola została mocno spłycona w finalnej wersji produkcji. Jest to efekt ograniczenia czasu ekranowego Amber Heard, ze względu na kontrowersje podczas procesu z Johnnym Deppem. Chociaż wielu ludzi w pełni popierało wręcz wyrzucenie Amber z obsady, wszystkie sceny zostały nakręcone tak, jak została zaplanowana fabuła. Usunięcie sporej ilości scen mogło doprowadzić do pogorszenia spójności historii, co wpłynęło na odbiór filmu.

Na tle pozostałych tegorocznych produkcji Aquaman wypada najlepiej, nie można powiedzieć, że odniósł sukces, jednak zarobił najwięcej i szacuje się, że przegoni też BLACK ADAMA, który zarobił 393 mln dolarów.

Źródła: 1, 2. 3

---------------------------------------------------------------------------

Rachel Brosnahan podała kilka ciekawych informacji podczas ostatniego wywiadu. Między innymi na temat Davida Corensweta, który obecnie wraz z Jamesem Gunnem ćwiczą sceny walki w Atlancie.

O swojej postaci wypowiada się, że będzie zadziorną oraz inteligentną kobietą. Rachel zapewnia, że cała produkcja jest w rękach zagorzałych nerdów, którzy przykładają dużą uwagę do materiałów źródłowych.

Dodała też, że najnowszy Superman będzie postacią z poczuciem humoru.

Źródła: 1, 2

---------------------------------------------------------------------------

Ujawniono trzy kandydatki do roli Supergirl w jej solowym filmie SUPERGIRL: WOMAN OF TOMORROW. Do końca przyszłego miesiąca ma paść decyzja, która z nich zagra we wspomnianej produkcji, a także ma pojawić się przy innym projekcie. O rolę starają się:

         Milly Alcock (Ród Smoka)

         Emilia Jones (Lock & Key)

         Meg Donnelly, która użyczała już głosu Karze w animowanych filmach

Źródło: 1

---------------------------------------------------------------------------

Pod koniec roku doczekamy się pierwszej produkcji wchodzącej w nowe uniwersum filmowe DC, czyli CREATURE COMMANDO. Do obsady dołączyła Anya Chalotra znana z serialu Wiedźmin. Ponownie wcieli się w czarownicę, tym razem przeciwniczkę Wonder Woman, Circe.  

Źródło: 1

--------------------------------------------------------------------------

Na koniec jeszcze świeży wyciek z sieci przedstawiający nowe logo JOKER: FOLIE À DEUX.

Źródło: 1

---------------------------------------------------------------------------

Na seans nowego AQUAMANA wybrałem się dosyć późno po części zniechęcony słabymi opiniami, po części brakiem czasu, ale skoro już obejrzałem, to podzielę się krótko moimi odczuciami. Początkowa scena niestety już mnie odrzuciła, chyba mam wrażenie, że DC non stop idzie wg schematu: spowolniona scena walki, a w tle rzućmy jakiś znany rockowy kawałek. Dalej już jest lepiej, powraca znany z poprzedniej części Black Manta, jeszcze bardziej groźny i jeszcze bardziej żądny zemsty. Antagonista jest tu dla mnie dużym plusem, nie dostajemy smutnej historii z dzieciństwa, która uzasadnia, dlaczego czarny charakter jest zły, ale facet jest po prostu wypełniony nienawiścią, którą podsyca dodatkowo tajemnicza postać. Powraca także brat Arthura, Orm, tym razem po naszej stronie i muszę przyznać, że podobała mi się relacja skłóconych braci, którzy w końcu mają okazję zbudować jakąś więź.

Pozostaje jeszcze kwestia Mery. Niestety często życie prywatne gwiazd odbija się na tym jak je odbieramy później na ekranie. Amber nie miała tutaj pola do popisu, ponieważ ograniczyli jej sceny do minimum i pojawiała się jedynie, żeby rzucić zdanie czy dwa. Muszę przyznać, że ciekawi mnie jak film by wyglądał w nieokrojonej wersji, ponieważ cały film miałem wrażenie, że wszystko skupione jest na jednym wątku i tej samej postaci, gdzie na drugim planie mógł się rozgrywać wątek właśnie Mery i jej ojca.

Film spełnił moje oczekiwania bardziej niż się spodziewałem i podobał mi się chyba najbardziej z tegorocznych produkcji DC. Flash również miał swoje dobre momenty, ale osobiście uważam, że Aquaman wypada lepiej, biorąc pod uwagę całokształt. Podsumowując „jest bardzo ok”.

PS: Momoa idealny na Lobo, już w tej produkcji to pokazuje.


------------------

Przygotował: Robert Szęszoł

1 komentarz:

  1. Dzięki za recke Aquamana. Kurcze,może jednak się wybiorę. Też mnie zniechęciły ręcznej i wgle zamieszanie koło tego filmu,ale może pójdę jednak wesprzeć DC 😬😁. Choć ostatnio te superbohaterskie kino mnie słabi i zawodzi (nudzi?). Chyba przesyt tego trochę. Ale zobaczymy. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń