piątek, 29 stycznia 2016

Flashowe fakty 2 #11


Emocje po The Reverse-Flash Returns opadły? Dużo dobrego o podróżach, ale tylko jeden smaczek... za to z punktu widzenia fana komiksów naprawdę DUŻY!


1. Flashowy fakt:
Hunter Zolomon - w komiksach ta postać nie miała nic wspólnego z Jayem Garrickiem. Komiksowy Zolomon stał się zły i przyjął przydomek Zoom.

Wątpliwe jednak,  by Jay Garrick/Hunter Zolomon z Ziemi-1 był Zoomem w serialu. Twórcy THE FLASH zapowiadali, że czytelnicy komiksów będą często zaskakiwani nieoczekiwanym użyciem znanych im motywów i postaci.

Chcecie wiedzieć więcej o komiksowym Zoomie? Odsyłam do lektury runu Geoffa Johnsa w THE FLASH (ze starego uniwersum). Z kolei, w poprzedzającym go runie Marka Waida znajdziecie świetną historię z udziałem Eobarda Thawne'a.


Damex

9 komentarzy:

  1. A okularki zmodyfikowane przez Harrego dla Cisco, które są wręcz kopią(wyglądową) gogli Vibe czyli przecież komiksowego Cisco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, okularki Vibe'a to według mnie duży i raczej trudny do przeoczenia smaczek ;)

      Usuń
    2. już była mowa o tym w którejś z poprzedniej odsłon. liczba 52 i vibe to nawiązania, które powracają najczęściej w serialu.

      Usuń
    3. Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że nie każdy musiał czytać poprzednie odsłony i jakieś małe wspomnienie naprawdę by się przydało? :)

      Usuń
  2. Ja bym jeszcze dodał moment w około 9 minucie, gdzie Wells z Ziemi-2 tłumaczy im czemu Thawn żyje. W pewnym momencie Joe pyta, czy jeżeli go wykasują to matka Barry-ego wróci do życia. Padło wtedy zdanie w stylu, że to już jest stały punkt w uniwersum i nic tego nie zmieni. Moim zdaniem to drobne nawiązanie do głównej osi Flashpoint Paradox, gdzie całe uniwersum zmieniła właśnie próba uratowania matki. W którymś momencie historii również padło stwierdzenie (nie pamiętam czy czasem ReversFlash nie mówił o tym), że Flash nie może tego zmienić bo jest to pewna stała, która już definiuje to całe uniwersum.


    UWAGA: Mam też pytanie do forumowiczów i redakcji :) chodzi o ten sam moment gdy Wells tłumaczy jak RF wrócił i żyje. Czy uważacie, że cała ta teoria jest spójna i trzyma się kupy? Trawiłem ją jakiś czas i wydaje mi się, że w pewnym miejscu jest "dziura". Jak ktoś będzie zainteresowany i rozwieje moje wątpliwości to sprecyzuję o co mi chodzi bo to dużo pisania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fizyka w "The Flash" jest tak szalenie umowna, że gdy tłumaczą ją bohaterowie, z reguły staram się ich nie słuchać. Jeśli jednak chodzi o moment, w którym Wells rysuje trzy kółka na tablicy, to faktycznie nie trzymało mi się to kupy, ale jakoś odruchowo zrzuciłem winę na to, że napisy PL zrobił ktoś, kto nie wiedział zbytnio o czym pisał :)

      Usuń
    2. o tym nawiązaniu do FLASHPOINT (bardziej do komiksu, niż animacji na jej podstawie) było więcej w 1 sezonie i pisałem wtedy na ten temat również :)

      Usuń
    3. a to umknęło mi to gdzieś :) będę musiał poszukać i poczytać :) w każdym razie warto chyba również takie drobne smaczki wyłapywać nawet jeżeli są po raz kolejny :)

      A co do teorii wellsa o RF nie pasuje mi głównie fakt śmierci eddiego. Teoria wellsa w takim wypadku sugerowała by równolegle oprócz zmian czasowych również jakieś inne "wymiary".
      Była jeszcze kwestia jak to określił wells, że RF "ochroniła" speedforce jak bunkier - tak jego jak i jego całą linię czasową. W sumie miało by to sens, ale RF musiał by nosić chyba jakieś gizmo...na zasadzie Bishopa z X-men on też podróżował w czasie i tłumaczyli to tak, że to co robi nie ma żadnego wpływu na niego bo nosił specjalny zegarek, który w jakiś tam sposób chronił go/ukrywał przed zmianami czasowymi - tak jakby go w ogóle nie było w danym czasie/rzeczywistości.

      W każdym razie wydaje mi się, że ta teoria była trochę dziurawa i nie byłem pewien czy naprawdę czy po prostu nie mogłem tego skumać :P teraz wiem, że to pierwsze :P Ale i tak uważam, że sam pomysł wytłumaczenia jest ok i tylko drobny szczegół nie pasuje :)

      Usuń