Ostatnimi czasy sporo ważnych rzeczy dzieje się w biurach DC Comics. Efektem jest szereg decyzji, które będą odczuwalne dla czytelników zarówno w USA jak i na całym świecie. We wcześniejszych postach informowaliśmy już o redukcji etatów w wydawnictwie, teraz nadszedł czas na kolejne zmiany - zarówno pozytywne jak i negatywne.
Ostatnimi czasy DC ogłosiło start wielu nowych inicjatyw, jak chociażby Black Label, Wonder Comics, Ink oraz Zoom. Wiąże się to ze startem wielu nowych serii i miniserii, lecz jednocześnie wcale nie oznacza, iż DC poszerzy swoją ofertę. Wręcz przeciwnie - postanowiono póki co powoli i konsekwentnie zmniejszać ilość publikowanych jednocześnie tytułów o 10-15%, co w przypadku wydawnictwa oznacza likwidację między 8 a 12 serii. Ma to na celu przygotowanie miejsca zwłaszcza dla powieści graficznych z imprintów Ink i Zoom. Według nieoficjalnych informacji, wkrótce znikną wszystkie pozostałe przy życiu tytuły z New Age of DC Comics, a ponieważ zapowiedziano już solowe tytuły dla Lois Lane i Jimmy'ego Olsena, spodziewać można się jednocześnie przynajmniej paru kolejnych kasacji. Przyznano bowiem, że stopniowe odchudzanie oferty to proces, który już się rozpoczął.
Zmiany dotkną także sekcję wydań zbiorczych. Szefostwo DC postanowiło zareagować na małą ilość zamówień wielu ogłaszanych w zapowiedziach tytułów - tylko ostatnio z tego powodu wypadły z zapowiedzi takie tytuły jak ABSOLUTE DAYTRIPPER oraz NEW TEEN TITANS OMNIBUS vol. 4. W kolejnych miesiącach wydań zbiorczych ma być po prostu znacząco mniej. Ponieważ głównym czynnikiem jest poziom sprzedaży, można spodziewać się redukcji zwłaszcza wśród wznowień archiwalnych materiałów, a także najdroższych wersji komiksów, typu wspomnianych edycji absolute.
Jest jednak i dobra wiadomość, chociaż na pierwszy rzut oka tak ona nie brzmi. DC bowiem zdecydowało się anulować wszystkie serie, które powstają specjalnie dla sieci sklepów Walmart. Powodem jest... ich ewidentny sukces :) Tytuły te mają zostać zastąpione nowymi, które jednak trafią do sprzedaży na terenie wszystkich sieci handlowych i kolportujących prasę. Liczące 100 stron zeszyty w blisko połowie mają składać się z nowego materiału, zaś resztę stanowić będą przedruki. Nie jest znana jeszcze cena oraz data startu tego projektu, a także jakie tytuły wejdą w jego skład.
Poinformowano jednocześnie, że premierowy materiał z Walmartowych komiksów będzie z czasem zbierany i publikowany w formie zbiorczej.
Źródło: CBR
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz