niedziela, 21 lipca 2019

CBN: Comic Book News #269 - SDCC Special


Czas na kolejną porcję komiksowych newsów (i nie tylko) z trwającego święta komiksu w San Diego. Poniżej znajdziecie trochę szczegółów odnośnie serii z Hill House Comics, komiksów ukazujących się w ramach Black Label, czy też wieści z panelu skupiającego się na "Year of the Villain".

*Prace nad linią Hill House Comics rozpoczęły się w 2017 roku. Główne założenie jest takie, aby ukazać różne pomysły oraz różne gatunki, jakie może kryć w sobie komiks o tematyce horroru.

BASKETFUL OF HEADS to opowieść o młodej kobiecie, która na początku lat 80-tych ubiegłego wieku wchodzi w posiadanie magicznego topora wikingów. Topora, który domaga się krwi.


DAPHNE BYRNE to XIX wieczna opowieść o relacjach pomiędzy matką i córką. Tytułowa dziewczynka ma 14 lat i nagle traci ojca, przez co ona oraz jej matka stają się celem dla grupy spirytualistycznej. Pomysł na tą serię od razu dostał od DC zielone światło do realizacji. Kelley Jones prezentuje tutaj inny styl, niż ten, do którego przywykliśmy w jego wykonaniu.

THE LOW, LOW WOODS Hill określa jako mieszankę Davida Lyncha oraz Davida Cronenberga. Dwie dziewczyny badają przyczyny tajemniczej fali niepamięci, która ogarnęła miasteczko w Pensylwanii.

THE DOLLHOUSE FAMILY to opowieść o dziewczynce, która otrzymuje domek dla lalek, który zamieszkują żywe postacie.

PLUNGE inspirowane jest twórczością HP Lovecrafta, a konkretnie pewną kopalnią istniejącą w zaginionym świecie zamieszkiwanym przez starożytne potwory.

"Sea Dogs", czyli historia, której kolejne części będą umieszczone w formie back-upów, zawierać będzie pewne easter eggi sugerujące, iż wszystkie serie są jakoś ze sobą połączone.

*Scott Snyder zaczął myśleć nad napisaniem LAST KNIGHT ON EARTH, gdy był w trakcie tworzenie ROKU ZEROWEGO. Większość jego runu w BATMANIE skupiała się na tym, że według Mrocznego Rycerza, wszystko co robimy, ma znaczenie. Joker próbował przekonać natomiast, że wszystko co robisz jest bez znaczenia.

Joker tak naprawdę nie chce, żeby któryś z nich wygrał. To postać tragiczna, która zmieniła się znacznie (nie wiadomo, czemu jego głowa trafiła do słoika) i musi jakoś pogodzić się z tym, co wcześniej zrobiła.


Frank Miller chciał, aby każdemu etapowi,  od niemowlęcia Clarka, aż po jego dorośnięcie do roli superbohatera, poświęcić jak najwięcej miejsca. John Romita jr. był tak rozpędzony w rysowaniu, że scenarzysta musiał go dosłownie zatrzymać, aby nie wyjść poza planowane 64 strony na zeszyt. W SUPERMAN: YEAR ONE #2 Clark trafi do Atlanty.

Co sprawiło, że chłopak stał się potworem i co przyczyniło się do narodzin Jokera? To pytanie postawiła sobie twórczyni scenariusza do JOKER/HARLEY: CRIMINAL SANITY. Garcia stworzyła profil Jokera, jakby był on prawdziwą osobą zastanawiając się, w jaki sposób doszło do przemiany w zabójcę i anarchistę.

Kiedy współlokator Harley zostaje zamordowany przez Jokera, dziewczyna rozpoczyna śledztwo, aby znaleźć mordercę i go ukarać. Ma niezdrową obsesję na tym punkcie, a wraz z rozwojem wydarzeń przybywa martwych ciał.

JOKER: KILLER SMILE Lemire porównuje do zwariowanej, wypaczonej bajki dla dzieci. Pomysł na historię w teorii wygląda znajomo (wywrócone do góry nogami życie pewnej pani doktor), ale kierunek, w którym całość podąży to już kompletne zaskoczenie.

Idealnym przeciwnikiem dla człowieka bez twarzy jest postać o tysiącu twarzach. Vic Sage/Question w każdym swoim wcieleniu toczy walkę z tym samym przeciwnikiem.

*Trudno to sobie wyobrazić ale Tom Taylor, autor DCEASED nie jest fanem horrorów. Scenarzysta nie cierpi związku Harley z Jokerem, ale uwielbia samą Harley Quinn.

Williamson marzył by pisać przygody Flasha, a zaraz będzie miał na koncie 75 numerów.


Jurgens jasno rozgranicza na czym powinny skupiać się komiksy z Człowiekiem ze Stali: SUPERMAN powinien być bardziej o człowieku ("man"), a ACTION COMICS stawiać na tytułową akcję.

Damian Wayne ma potencjał na bycie wspaniałym bohaterem, ale ktoś musi go odpowiednio pokierować.

Nastoletni Tytani powinni skupiać się na byciu sobą, a nie na pójściu w ślady mentorów.

Kiedyś Venditti nie lubił Guya Gardnera, teraz to jego ulubieniec wśród Latarników.


*Obecne wydarzenia w JUSTICE i całe "Year of the Villain" prowadzą do największego eventu DC, który zobaczymy w 2020 roku. Szczegóły poznamy jesienią.

Plany Batmana, który się śmieje i Luthora są kompletnie różne.


"Mitologia Kryzysu" zostaniu mocno poruszona na kartach JL.

Batman, który się śmieje jest groźniejszy niż Joker.

Czy jedyną drogą do uratowania multiwersum jest stanie się złym?

Wszystkie powiązane ze sobą wydarzenia z różnych serii zmierzają do wielkiego finału, który można porównać z AVENGERS ENDGAME.


*Dan DiDio nie jest zadowolony z tego, jak obecnie manipuluje się rynkiem komiksowym, m.in. poprzez warianty okładkowe. DC buduje swój własny świat według nowych standardów,  wykorzystując popularność komiksowych bohaterów w filmach, serialach itp. Likwidacja Vertigo i nowy podział komiksów ma służyć temu, aby osoby w każdym wieku mogły w DC znaleźć coś dla siebie. W ofercie są historie mocno związane z kontinuum, jak i autorskie projekty.

Szczegóły związane z DC Nation panel - klik.

*DC's My Secret Origin Panel, podczas którego kilku twórców (m.in. Russell, Tynion i Page)opowiada o tym, jak zaczęli swoją przygodę z komiksem, dlaczego lubią tą pracę i skąd czerpią inspiracje - klik.

*Nowe figurki oraz statuetki, jakie zaprezentowano w San Diego - klik.

*Trochę nowych wariantów okładkowych do DCEASED - 1, 2, 3, 4

*I na koniec coś niezwykle oryginalnego, czyli utalentowany scenarzysta Tom Taylor z krzesłem na twarzy:





Dawid Scheibe & Damian 'Damex' Maksymowicz

Źródło: Newsarama, BleedingCool, CBR

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz