Czas na kolejną porcję komiksowych newsów (i nie tylko) z
trwającego święta komiksu w San Diego. Poniżej znajdziecie trochę szczegółów
odnośnie serii z Hill House Comics, komiksów ukazujących się w ramach Black
Label, czy też wieści z panelu skupiającego się na "Year of the Villain".
*Prace nad linią Hill House Comics rozpoczęły się w 2017
roku. Główne założenie jest takie, aby ukazać różne pomysły oraz różne gatunki,
jakie może kryć w sobie komiks o tematyce horroru.
BASKETFUL OF HEADS to opowieść o młodej kobiecie, która
na początku lat 80-tych ubiegłego wieku wchodzi w posiadanie magicznego topora
wikingów. Topora, który domaga się krwi.
DAPHNE BYRNE to XIX wieczna opowieść o relacjach pomiędzy
matką i córką. Tytułowa dziewczynka ma 14 lat i nagle traci ojca, przez co ona
oraz jej matka stają się celem dla grupy spirytualistycznej. Pomysł na tą serię
od razu dostał od DC zielone światło do realizacji. Kelley Jones prezentuje
tutaj inny styl, niż ten, do którego przywykliśmy w jego wykonaniu.
THE LOW,
LOW WOODS Hill określa jako mieszankę Davida Lyncha oraz Davida Cronenberga. Dwie
dziewczyny badają przyczyny tajemniczej fali niepamięci, która ogarnęła miasteczko
w Pensylwanii.
THE DOLLHOUSE FAMILY to opowieść o dziewczynce, która
otrzymuje domek dla lalek, który zamieszkują żywe postacie.
PLUNGE inspirowane jest twórczością HP Lovecrafta, a
konkretnie pewną kopalnią istniejącą w zaginionym świecie zamieszkiwanym przez
starożytne potwory.
"Sea Dogs", czyli historia, której kolejne
części będą umieszczone w formie back-upów, zawierać będzie pewne easter eggi
sugerujące, iż wszystkie serie są jakoś ze sobą połączone.
*Scott Snyder zaczął myśleć nad napisaniem LAST KNIGHT ON
EARTH, gdy był w trakcie tworzenie ROKU ZEROWEGO. Większość jego runu w
BATMANIE skupiała się na tym, że według Mrocznego Rycerza, wszystko co robimy,
ma znaczenie. Joker próbował przekonać natomiast, że wszystko co robisz jest
bez znaczenia.
Joker tak naprawdę nie chce, żeby któryś z nich wygrał. To
postać tragiczna, która zmieniła się znacznie (nie wiadomo, czemu jego głowa
trafiła do słoika) i musi jakoś pogodzić się z tym, co wcześniej zrobiła.
Frank Miller chciał, aby każdemu etapowi, od niemowlęcia Clarka, aż po jego dorośnięcie
do roli superbohatera, poświęcić jak najwięcej miejsca. John Romita jr. był tak
rozpędzony w rysowaniu, że scenarzysta musiał go dosłownie zatrzymać, aby nie
wyjść poza planowane 64 strony na zeszyt. W SUPERMAN: YEAR ONE #2 Clark trafi
do Atlanty.
Co sprawiło, że chłopak stał się potworem i co przyczyniło
się do narodzin Jokera? To pytanie postawiła sobie twórczyni scenariusza do
JOKER/HARLEY: CRIMINAL SANITY. Garcia stworzyła profil Jokera, jakby był on
prawdziwą osobą zastanawiając się, w jaki sposób doszło do przemiany w zabójcę
i anarchistę.
Kiedy współlokator Harley zostaje zamordowany przez
Jokera, dziewczyna rozpoczyna śledztwo, aby znaleźć mordercę i go ukarać. Ma
niezdrową obsesję na tym punkcie, a wraz z rozwojem wydarzeń przybywa martwych
ciał.
JOKER: KILLER SMILE Lemire porównuje do zwariowanej, wypaczonej
bajki dla dzieci. Pomysł na historię w teorii wygląda znajomo (wywrócone do
góry nogami życie pewnej pani doktor), ale kierunek, w którym całość podąży to
już kompletne zaskoczenie.
Idealnym przeciwnikiem dla człowieka bez twarzy jest
postać o tysiącu twarzach. Vic Sage/Question w każdym swoim wcieleniu toczy
walkę z tym samym przeciwnikiem.
*Trudno to sobie wyobrazić ale Tom Taylor, autor DCEASED
nie jest fanem horrorów. Scenarzysta nie cierpi związku Harley z Jokerem, ale
uwielbia samą Harley Quinn.
Williamson marzył by pisać przygody Flasha, a zaraz
będzie miał na koncie 75 numerów.
Jurgens jasno rozgranicza na czym powinny skupiać się
komiksy z Człowiekiem ze Stali: SUPERMAN powinien być bardziej o człowieku
("man"), a ACTION COMICS stawiać na tytułową akcję.
Damian Wayne ma potencjał na bycie wspaniałym bohaterem,
ale ktoś musi go odpowiednio pokierować.
Nastoletni Tytani powinni skupiać się na byciu sobą, a
nie na pójściu w ślady mentorów.
Kiedyś Venditti nie lubił Guya Gardnera, teraz to jego
ulubieniec wśród Latarników.
*Obecne wydarzenia w JUSTICE i całe "Year of the
Villain" prowadzą do największego eventu DC, który zobaczymy w 2020 roku.
Szczegóły poznamy jesienią.
Plany Batmana, który się śmieje i Luthora są kompletnie
różne.
"Mitologia Kryzysu" zostaniu mocno poruszona na
kartach JL.
Batman, który się śmieje jest groźniejszy niż Joker.
Czy jedyną drogą do uratowania multiwersum jest stanie
się złym?
Wszystkie powiązane ze sobą wydarzenia z różnych serii
zmierzają do wielkiego finału, który można porównać z AVENGERS ENDGAME.
*Dan DiDio nie jest zadowolony z tego, jak obecnie
manipuluje się rynkiem komiksowym, m.in. poprzez warianty okładkowe. DC buduje
swój własny świat według nowych standardów,
wykorzystując popularność komiksowych bohaterów w filmach, serialach
itp. Likwidacja Vertigo i nowy podział komiksów ma służyć temu, aby osoby w
każdym wieku mogły w DC znaleźć coś dla siebie. W ofercie są historie mocno
związane z kontinuum, jak i autorskie projekty.
Szczegóły związane z DC Nation panel - klik.
*DC's My Secret Origin Panel, podczas którego kilku twórców
(m.in. Russell, Tynion i Page)opowiada o tym, jak zaczęli swoją przygodę z
komiksem, dlaczego lubią tą pracę i skąd czerpią inspiracje - klik.
*Nowe figurki oraz statuetki, jakie zaprezentowano w San
Diego - klik.
*Trochę nowych wariantów okładkowych do DCEASED - 1, 2, 3, 4
*Trochę nowych wariantów okładkowych do DCEASED - 1, 2, 3, 4
*I na koniec coś niezwykle oryginalnego, czyli utalentowany
scenarzysta Tom Taylor z krzesłem na twarzy:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz