wtorek, 29 marca 2022

Nerdgasm #104

Czy są na sali jacyś miłośnicy puzzli? Jeśli tak, to dobrze trafiliście, gdyż chciałbym dziś zaprezentować krótko moje wrażenia na temat pewnej układanki z Człowiekiem Nietoperzem w roli głównej. Jako fan Batmana oraz wszelkich logicznych układanek, nie mogłem nie skusić się na wydany niedawno zestaw, który po ułożeniu zamiast klasycznego prostokąta miał przypominać symbol nietoperza.

Zestaw ten wyróżnia się już na początek niestandardowym opakowaniem. Jest to metalowa puszka o wymiarach 20cm x 13cm x 7cm, na której widnieje grafika znana z komiksu BATMAN #1 z roku 1940.

Niestety wzór, jaki należy ułożyć znajduje się jedynie na odwrocie opakowania, a pomocniczy obrazek ma wymiary mniej więcej 7cm x 7cm. Nie jest to zbyt komfortowe, nawet jeśli nie macie problemów ze wzrokiem. Zmuszony byłem zatem znaleźć i odpalić sobie powiększoną grafikę na ekranie komputera.


Jak widać zdecydowana większość elementów ma niestandardowy kształt, co sprawia pewne problemy, ale jednocześnie mocno urozmaica zabawę, zmuszając do większego główkowania. Nawet, jeśli jakiś puzzel posiada gładki brzeg, to wcale nie oznacza, że z automatu musi on znajdować się na obrzeżu. Jeśli zatem przywykliście do tego, iż na początku układacie ramkę, to tutaj taka opcja raczej nie wchodzi w grę.

Lewa połowa jest łatwiejsza od prawej, a zatem to od niej zacząłem. Żywsze kolory sprawiają, iż właśnie kadry ze starszymi przygodami komiksowego Batmana układa się szybciej. Prawa zajęła mi dwa razy tyle czasu.


Trwało to nieco dłużej, niż pierwotnie zakładałem, ale w końcu się udało. A wydawało mi się na starcie, że 750 elementów to trochę za mało i pójdzie za szybko. Jednak się myliłem. Obrazek ma po ułożeniu wymiary 61cm x 55cm i prezentuje się następująco:



I na koniec ciekawostka. Zdarzało mi się już niestety kupić nowiutkie i nieotwarte wcześniej puzzle, w których brakowało jednego elementu. Co jest oczywiście straszne denerwujące. W tym konkretnym przypadku po raz pierwszy mam natomiast do czynienia z sytuacją odwrotną, kiedy dostałem jeden fragment gratis :)



Batmanowe puzzle od firmy Paladone można zakupić za około 60 zł, co jak na tyle elementów jest kwotą trochę wygórowaną, ale wiadomo - płaci się w tym wypadku za oryginalny kształt oraz równie oryginalne pakowanie. Osobiście świetnie się bawiłem podczas układania i polecam każdemu, kto lubi puzzle i jest gotowy na mocno niestandardowy sposób układania.

A jeśli wolicie bardziej standardowe puzzle, to ze swojej strony polecam chociażby dwa widoczne poniżej zestawy:






---------------------------

Ułożył, opisał i przyjemnie spędził czas:
Dawid Scheibe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz