sobota, 10 października 2015

CBN: Comic Book News #58 - NYCC 2015 Special



Zapraszamy na przegląd najciekawszych komiksowych informacji, jakie pojawiły się na trwającym właśnie konwencie komiksowym w Nowym Jorku. Poniżej możecie przeczytać o tym, czego dowiedzieliśmy się ze spotkań z udziałem Scotta Snydera, twórców DK III: THE MASTER RACE, paneli poświęconych Vertigo, DC Superhero Girl oraz Harley Quinn. Kolejne gorące wieści już jutro. Zapraszamy do lektury!


*Scott Snyder przyznał, że run jego i Grega Capullo jest o Batmanie, który mierzy się ze swoją śmiertelnością.
Wymarzony ostatni numer w ich runie wg Snydera: spokojna noc, nic się dzieje - Gotham daje Batmanowi wolne.


Największe spięcie pomiędzy scenarzystą a DC nastąpiło przy pierwszej historii w nowym DCU. Wydawnictwo chciało "bezpieczniejszego" zakończenia historii z Trybunałem Sów. Miało dojść do testów DNA, które potwierdziłyby, że Lincoln March jest bratem Bruce'a Wayne'a.

Scott ma w głowie przynajmniej jeszcze jeden pomysł na historię z Jokerem.

Scenarzysta chciałbym napisać opowieść z udziałem Two-Face'a i pokazać, czemu jest aż tak straszny (bo każdy kryje w sobie potwora).

Po BATMAN #51 Capullo zrobi sobie krótką przerwę (na projekt z Markiem Millarem), ale będzie to krótka przerwa.

Wersja Mrocznego Rycerza z BATMAN TAS miała ogromny wpływ na Snydera.

By istniał Batman, Bruce musi umrzeć. Batman to misja, a Bruce umarł jako mały chłopiec w zaułku Crime Alley.

Pełny zapis panelu ze Snyderem w roli głównej - klik.


*DK III: THE MASTER RACE narodziło się głownie z inicjatywy Franka Millera, który pragnął powrócić do swojej największej pasji, do świata komiksu. Początkowo Frank chciał sam zilustrować nową serię, ale Dan DiDio zaproponował Andy’ego Kuberta wiedząc, że Miller nie jest na tyle szybki, aby udźwignąć całość i wyrobić się czasowo.

Miller stworzył specyficzne warunki, w których Batman nadal może funkcjonować z jednoczesnym zachowaniem swojego prawdziwego charakteru, a Azzarello udało się ten nowy świat świetnie rozbudować. Obu panom współpraca przysparza dużo frajdy. Według słów Millera DC pozwoliło mu bawić się ich zabawkami, a Brian spytał się, czy może bawić się tymi samymi zabawkami w sposób, jaki robi to Frank. To Azzarello kieruje całym projektem, a Miller pełni rolę konsultanta.



Zakończenie MASTER RACE ma być zaskakujące i świetnie puentować cały cykl DARK KNIGHT.

Pierwszy mini komiks dołączony do głównej historii rysowany jest przez duet Miller/Janson, którzy po raz ostatni współpracowali ze sobą 30 lat temu. Historię do drugiego zeszytu z cyklu DARK KNIGHT UNIVERSE PRESENTS zilustruje natomiast Eduardo Risso.

Dostaniemy ciekawy pojedynek Batmana z Green Lanternem. Będzie też kilka zabawnych momentów z udziałem Supermana, co ma sprawić, że ludzie na nowo pokochają tę postać.

DC Comics było pierwotnie trochę zażenowane z powodu komiksu DARK KNIGHT RETURNS i traktowano to bardziej jako elseworld. Po latach jednak ta sytuacja uległa zmianie.

Batman to ulubiona postać Millera. On jest jak diament - cokolwiek z nim by się nie zrobiło i tak nie da się go złamać, nadal będzie funkcjonował.

Doświadczenie zdobyte przez Kuberta podczas rysowania DK III będzie miało według samego artysty jakiś wpływ na jego przyszłe projekty.

Jeśli ktoś mu to zaproponuje, to Frank na pewno zgodzi się wyreżyserować jakiś film. Po BATMAN V SUPERMAN: DAWN OF JUSTICE oczekuje świetnego pojedynku pomiędzy eSem a Mrocznym Rycerzem, w którym chce zobaczyć spektakularnego zwycięstwa tego drugiego.

„Nie mam pojęcia, o co panu chodzi?” – odpowiedź Millera na temat rzekomego penisa widocznego pod spodenkami Supermana na okładce do pierwszego mini komiksu z udziałem Atoma.

Miller ostro wziął się do pracy i właściwie nie wychodzi ze swojego studia, które zawalone jest całe kartkami pełnymi nowych szkiców. Artysta jest właśnie w trakcie tworzenia kolejnej odsłony SIN CITY, a w planach ma także dokończenie wspólnie z Jimem Lee serii ALL-STAR BATMAN & ROBIN.

Więcej informacji z panelu z udziałem Jima Lee, Briana Azzarello, Andy’ego Kuberta oraz Klausa Jansona znajdziecie tutaj.


*DC zaprezentowało kilka niepokolorowanych jeszcze plansz z DK III: THE MASTER RACE - klik.

*Na panelu poświęconym DC Superhero Girls spotkać można było osoby zaangażowane w powstanie nowej franczyzy opartej na nastoletnich bohaterkach DC, która jest wspólnym pomysłem DC Entertainment, Warner Bros. oraz Mattel.

Pokazano fragment nowej promocyjnej animacji. Wonder Woman poznaje Bumblebee, która właśnie przybywa do szkoły superbohaterów. Widzimy różnych uczniów Superhero High oczami Diany, która zwiedza różne pomieszczenia szkoły.

Stroje bohaterek zostały tak zmodyfikowane, aby były bardziej praktyczne i nie utrudniały ruchów w walce ze złoczyńcami.


To nie są jeszcze w pełni dojrzałe i ukształtowane superbohaterki, stąd relacje pomiędzy nimi, a także relacje na linii superbohater- złoczyńca są inne od tych, do których przywykliśmy. Dużą rolę w serii odgrywa także rodzina.

Wkrótce w sprzedaży oprócz figurek dostępne będą też różne gadżety, części kostiumów, dzięki czemu każda dziewczynka będzie mogła wczuć się w rolę wybranej bohaterki z filmu czy komiksu.

W czerwcu 2016 ukaże się powieść graficzna DC SUPERHERO GIRLS.



*Wieści z solowego panelu poświęconego Harley Quinn zatytułowanego HARLEY QUINN CONQUERED THE WORLD, w którym udział wzięli Jimmy Palmiotti, Amanda Conner, Marguerite Bennett oraz Emily Asher Perrin. 

HARLEY QUINN to jedna z najlepiej sprzedających się w USA serii komiksowych z postacią żeńską w roli głównej.

Nagranie wideo aktorki Arleen Soakin w roli Calliope Jones, z filmu DAYS OF OUR LIVES, posłużyło swego czasu Paulowi Diniemu do stworzenia postaci Harley na łamach BATMAN TAS.

Jimmy był zawsze wielkim fanem tej postaci i namawiał żonę, aby jeśli będzie im dane „wyciągnąć” Harley z Gotham City, stworzyć wspólnie solową serię z jej udziałem. Coney Island po idealne miejsce, aby dać Harley nowych przyjaciół i pozwolić jej grac rolę superbohaterki, gdyż sama w to wierzy i tego pragnie. 


Dla Marguerite Harley za każdym razem stanowiła jasny punkt w mrocznych historiach ze swoim udziałem. Najlepszy duet to ten, który HQ tworzy z Poison Ivy. Podobnie twierdzi Emily, którą zawsze najbardziej interesowały relacje na linii Harley – Joker.

Super moc Harley to według Bennett zdolność do totalnej zmiany biegu wydarzeń, wywracania wszystkiego do góry nogami i przekraczania barier wyobraźni wszędzie tam, gdzie się akurat znajduje.

Harley nie potrzebuje wcale Jokera, ale od czasu do czasu czuje potrzebę znalezienia go. Kobieta ta jest w pewnym sensie przeciwieństwem Jokera, zawsze miała w sobie masę szaleństwa, ale w pewnym momencie potrzebowała to wszystko z siebie wyrzucić, dać upust wewnętrznym emocjom.

Marguerite określa HQ mianem „Looney Toon pośród DC Bombshells”.


*Panel poświęcony kilku nowym seriom Vertigo, które zadebiutują/zadebiutowały w październiku. W spotkaniu z fanami udział wzięli Shelly Bond, Shaun Simon, Holly Black, Tom King, Mitch Gerads, Lauren Beukes, Dale Halvorsen, Darwyn Cooke, oraz Gilbert Hernandez.

SURVIVORS' CLUB to oryginalna mieszanka różnych stylów, przez co seria ta nie może być stawiana w jednym szeregu z innymi, bardziej klasycznymi podejściami do horroru, jakie ukazały się w ramach imprintu Vertigo. To opowieść o grupie ludzi, których łączą traumatyczne wydarzenia przypominające masakry z najlepszych telewizyjnych horrorów.  Dla Ryana Sooka ilustrowanie horrorów to nowość, przez co scenarzyści muszą dokładnie sprecyzować, jakie mają wymagania wobec konkretnych kadrów.

TWILIGHT CHILDREN to opowieść o społeczności, ale posiada ona mocny zwrot z gatunku science fiction. Hernandez chciał uzyskać efekt klasycznego si-fi. Cooke sam zabiegał o współpracę z Hernandezem oraz kolorystą Dave'em Stewartem po tym, gdy jego inny projekt szykowany dla Vertigo spalił na panewce. Hernandez porównał swój styl pisania do komedii z udziałem Bustera Keatona, czy Charliego Chaplina - woli pokazywać, niż opowiadać.

LUCIFER to rewitalizacja klasycznej serii komiksowej. Holly Black mając przed oczyma wersje Gaimana oraz Careya starała się stworzyć własna, oryginalną wizję Lucyfera. Obaj wspomniani twórcy bardzo pozytywnie wypowiedzieli się na temat tego, co udało się ostatecznie wykreować scenarzystce serii. Ten komiks to opowieść o powrocie do domu. Można wrócić zupełnie niezmienionym, a może być wręcz odwrotnie.


ART OPS rozgrywa się w świecie, gdzie sztuka jest dosłownie żywa i wchodzi w interakcje z otaczającą ją rzeczywistością. Serię tę można określić jako "nową falę lajtowego szaleństwa".

Dawid & Damian 

Źródło: CBR, Newsarama

2 komentarze:

  1. Skoro Miller tak kocha Batmana to dlaczego zrobił z niego Crazy Steve'a w All Star Batman & Robin The Boy Wonder?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oesu, a Ty znowu trujesz dupe z tym Crazy Stevem. Zaraz sie zacznie, że Linkara to, Linkara tamto, a Miller nie ma prawa pisac all stara bo taka wersja Batmana Ci się nie podoba.

      Usuń