wtorek, 3 września 2019

Redakcyjna półka z komiksami #5.2

Po blisko dwuletniej przerwie reaktywujemy "Półkę z komiksami". Dziś jeden z ekipy DCManiaka, ale kolejni możecie być Wy. Wystarczy porobić fotki swojej kolekcji (nie musi być tylko DC) i wysłać nam na adres mailowy dcmaniak1@gmail.com. Zachęcamy do przechwałek :) A tymczasem przejdźmy do robionych taboretem zdjęć autorstwa Krzyska T.

Regał 1, półki 1 i 2.
Ponieważ jakiś czas temu obiecałem sobie, że układ komiksów na moich półkach będzie mieć jakiś sens i porządek, to... częściowo udaje mi się tego trzymać. Dlatego tutaj widzicie posiadane przeze mnie rzeczy z DC w kolejności: DC Deluxe, twardookładkowe tomy z głównego DC w regularnym formacie, WKKDC (pozdrawiam fanów pełnych panoram) i kilka miękkookładkowych komiksów. Towarzyszą im minifigurki LEGO z postaciami z DC, aczkolwiek przyznaję się, że mam tam również chińską podróbkę firmy LECO, ale to bardzo fajny komisarz Gordon, więc się skusiłem.

Regał 1, półki 3 i 4.
Dalej też jest w miarę sensownie. Kontynuuję tu najpierw rzeczy w miękkich okładkach z głównego DC, a po nich płynnie przeskakuję to Vertigo. I tu podobnie - najpierw masa rzeczy w twardej oprawie, na końcu miękka oprawa (LOVELESS od Muchy, kto pamięta? :D ). Potem następuje zmiana wydawnictwa i tu znajduje się miejsce dla mojej przepotężnej kolekcji rzeczy z Marvela. Tu również komiksom towarzyszą minifigurki z LEGO.

Regał 1, półki 5 i 6.
Ze względu na inne meble w pokoju, ciężko się tu dostać, więc zdjęcie takie jakie jest. Górna pólka to kontynuacja komiksów z Marvela. Kilka WKKM, dwa tomy SBM i okrągłe dwanaście tomów z Marvel NOW. Strzeże ich Green Arrow z JUSTICE LEAGUE ACTION, którego kiedyś dodawano w Happy Meal w McDonald's. Poniżej z kolei niezbyt okazała kolekcja mang (plus "Usagi Yojimbo" z Egmontu).

Regał 2, półki 1 i 2.
Tu już odchodzimy od dwóch najpopularniejszych wydawnictw w USA i przechodzimy do mojego konika - same komiksy z Image Comics. I znowu kolejność: najpierw te w twardej oprawie i większym formacie, później standardowy format i twarda oprawa, aż wreszcie miękka okładka. Czujne oko wyłapie tu także kilka wydań z USA, ponieważ serię niestety zawieszoną w Polsce kontynuowałem w oryginale i logicznym jest dla mnie, by stały obok siebie na półce. Do tego dwie figurki postaci z "Żywych Trupów", naszywki z serii "Lazarus" oraz niedobitki minifigurek LEGO.

Regał 2, półki 3 i 4.
I tu już zaczyna się chaos. Najpierw dokańczam komiksy z Image, potem znaleźć można komiksy z Dark Horse. Następnie skończyły mi się jakiekolwiek logiczne pomysły na sensowne układanie komiksów i już lecimy na pełnej... no, wiecie. W zasadzie co mi wpadło w ręce lądowało byle gdzie. I stąd moje problemy ze znalezieniem na półkach niektórych komiksów.

Regał 2, półki 5 i 6.
Chaosu ciąg dalszy. Są tu rzeczy z USA, Europy oraz w miarę osobno ułożone produkcje rodzime. Dolna półka to w 3/4 polskie ziny.

Regał 3, półki 1 i 2.
Tutaj znowu przez moment udaję, że mam jakiś pomysł na układanie komiksów. Tutaj jest miejsce na wydania oryginalne. Górna półka to DC i pojedyncze strzały z innych wydawnictw. Konkretnie - siedem z Boom! Studios. Dolna to z kolei komiksy z Image. Strzegą ich trzy figurki postaci z DC, mój jedyny Funko Pop i takie dwa śmieszne badziewia z automatów z kulkami, plastikowy Aquaman i jakiś Transformer.

Regał 3, półki 3 i 4.
Tutaj znowu trochę chaosu. Najpierw końcówka wydań oryginalnych (trochę Image, jedna rzecz z Marvela, jedna z Archie Comics i dwie z Black Mask Studios). Obok cztery tomy "Kaczogrodu" od Egmontu, dotychczas wydane tomy z kolekcji "Transformers" od Hachette i stosik dość starych zeszytówek z Image, których nie mam gdzie upchnąć na razie. Dolna półka jeszcze nie jest zagospodarowana, dlatego leżą tam najróżniejsze papiery i inne bzdety.

Regał 3, półki 5 i 6.
Tu znowu odrobina chaosu. Są tu frankofony, są tu rzeczy z 2000AD, jest "Tokyo Ghost Deluxe Edition" z Image, które jest tak duże, że nie mam innego miejsca na ten komiks i wreszcie kupka z komiksami sprzedanymi/do sprzedaży. Plus jedna z dwóch sztuk SHAZAM! na DVD z naszego zakończonego konkursu (wyniki będą lada chwila).

Skitrane po szafach.
W ramach bonusu - stare i część nowych zeszytówek od jakiegoś czasu nie mam gdzie trzymać i z pomocą przyszła dość obszerna szafa, jaką mam w domu. Tam właśnie trzymam resztki moich komiksów z legendarnego TM-Semica (górne zdjęcie) i najróżniejsze oryginalne zeszytówki. Zdjęcie dolne.
 
I to by było na tyle. Z tego co wiem, inne osoby z DCM też niedługo się pochwalą swoimi zbiorami, ale jak napisałem na początku, rubryka jest przede wszystkim dla Was. Cykajcie zatem fotki i wysyłajcie je na naszego maila :)

Krzysztof Tymczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz