środa, 17 czerwca 2020

Redakcyjna półka z komiksami #5.3

I kolejny raz reaktywujemy "Półkę z komiksami". Dziś jeden z ekipy DCManiaka, ale kolejni możecie być Wy. Wystarczy porobić fotki swojej kolekcji (nie musi być tylko DC) i wysłać nam na adres mailowy dcmaniak1@gmail.com. Zachęcamy do przechwałek :) A tymczasem przejdźmy do robionych taboretem zdjęć autorstwa Krzyśka T.

Regał numer 1
Po tym, jak ostatnio znalazłem odrobinę miejsca w pokoju i dokupiłem czwarty, a zarazem ostatni regał, mój mały "numer jeden" stał się ekskluzyny dla pozycji z DC Comics. Trafiły na niego zarówno wersje polskojęzyczne, jak i te w oryginale. W porównaniu do poprzedniego mojego razu w tej rubryce, doszło przede wszystkim sporo Vertigo od Egmontu


Regał numer 2, półki 1 i 2
Na tym jakże krzywo zrobionym zdjęciu widać jedyną kolekcję komiksową, jaką zbieram od początku do końca, a więc "Transformers" od Hachette Polska. Pięterko niżej niemal cały Marvel, jaki obecnie posiadam w domu.

Regał 2, półki 3 i 4
Tutaj znalazło się miejsce dla ostatków z Marvela, a następnie płynnie przechodzimy do coraz większej kolekcji komiksów z Dark Horse. W tym momencie jakakolwiek logika układania przeze mnie komiksów na półkach idzie się stosunkować. Po Dark Horse mamy bowiem Dynamite, "Gnata" z Egmontu, autorskie komiksy Jeffa Lemire'a, później kilka losowych tytułów i wreszcie przechodzimy do mini-kolekcji tytułów z Boom! Studios. Zarówno tych wydanych po polsku, jak i paru oryginałów.

Regał 2, półki 5 i 6
Najpierw ostatki z Boom! Studios, a potem już lecimy z układaniem na zasadzie "co mi tu wlezie, to wlezie". Od "Totalnie nie nostalgii" są niemal wyłącznie komiksy polskich autorów, aczkolwiek na sam koniec musiałem wrzucić tu "Ninja Gutter", który jest komiksem rosyjskim/ukraińskim. W sumie to nie wiem.

Regał 3, półki 1 i 2
Górna półka na razie czeka, bo planowo będą tu wchodzić kolejne tomy kolekcji "Transformers". Do tego czasu wrzuciłem tu komiksowe DVD. Poniżej kilka komiksów z kaczkami - oczywiście zbieram wydawane przez Egmont serie z opowieściami Barksa i Rosy. Następnie przechodzimy niemal płynnie do mojej naprawdę niewielkiej kolekcji mang. I tak, zaliczam do mang wydawanego w USA "Usagi Yojimbo" Stana Sakai.

Regał 3, półki 3 i 4
U góry końcówka mang, następnie liczący 1000 stron, "kieszonkowy" komiks z Archie Comics oraz pierwszy tom Biblioteki Polskiego Komiksu Niezależnego, która to docelowo trafi (lub już trafiło) na inną półkę. Poniżej różne komiksy w mniejszym formacie. Musiałem podnieść jedną z półek w tym regale, przez to inna stała się wyraźnie niższa. To właśnie ta.

Regał 3, półka 6.
To właśnie tę półkę musiałem podnieść, ponieważ tutaj znalazło się miejsce dla pozycji w dużym formacie. Oczywiście na tym badziewnym zdjęciu tego nie widać, ale po prawej stronie znajduje się, między innymi, niedawno uzbierany komplet serii "Wilq Superhater". No i tak, lubię Sędziego Dredda i mam zamiar uzbierać komplet "Kompletnych Akt" od wydawnictwa Ongrys.

Regał 4
Ostatni regał, na który znalazłem miejsce w mieszkaniu stał się drugim "eskluziwem", ponieważ trafiły tu wszystkie posiadane przeze mnie komiksy z Image Comics - mojego największego konika. Oczywiście zarówno te w języku polskim, jak i wydane w oryginale.

Szafa :)
Co się nie zmieściło na półkach, ale nie miało tam trafić, wylądowało w jakże gustownych kartonach po frytkach (i nie tylko) w szafie. Są to przede wszystkim liczne zeszytówki z USA (głównie stare Image, WildStorm oraz odrobina DC), a także masa rodzimych zinów oraz nieliczne rzeczy w tak nienormalnie wielkich rozmiarach ("Jaś Ciekawski" od Kultury Gniewu), że totalnie nigdzie indziej nie mogę tego postawić.

I to by było na tyle. Podkreślam jednak, że ta rubryka jest przede wszystkim dla Was. Cykajcie zatem fotki i wysyłajcie je na naszego maila, który podałem na początku posta :)
Krzysztof Tymczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz