Poniżej
możecie zapoznać się z kolejnymi wyciągniętymi z bogatego
archiwum DC Comics informacjami, które tym razem poruszają m.in. kwestie
dotyczące filmu o Supermanie, rysownika Kevina Maguire, inkera Klausa Jansona oraz udziału Lobo w serii R.E.B.E.L.S. Po szczegóły zapraszam do rozwinięcia posta.
Komiks Johna Byrne miał posłużyć jako scenariusz do kolejnego filmu o
Supermanie.
SUPERMAN IV był na tyle słabym
filmem, że zrujnował całą franczyzę związaną z Człowiekiem ze stali na jakieś
dwie dekady. Ilia oraz Alexander Salking mimo wszystko planowali jednak zrobić
piątą część, która byłaby restartem przygód Supermana. Co ciekawe nie
wykluczali oni ponownego zaangażowania w projekt Christophera Reeve. W tym
samym czasie ukazał się komiks SUPERMAN: THE EARTH STEALERS napisany przez
Johna Byrne, a zilustrowany przez Curta Swana oraz Jerry’ego Ordwaya. Natychmiast
pojawiły się spekulacje, jakoby Byrne wymyślił ową historię o Ziemi porwanej
przez kosmitów specjalnie na potrzeby przyszłego filmu. John uciął jednak
wszelkie domysły i zaznaczył, iż chciał po prostu dać możliwość wykazania się
Curtowi Swanowi, który po reboocie świata DC w roku 1986 miał małe problemy ze
znalezieniem zatrudnienia. Tyle w tym temacie.
Kurt Busiek stracił
serię przez zbyt dużą popularność rysownika.
W dużej mierze jest to prawda.
Busiek szukał ilustratora do swojego scenariusza, zgodnie z którym pewien
nastolatek został nagle obdarzony super mocami. Komiks miał ukazywać się co
miesiąc i nosić tytuł WILDCARD. Kurt zachwycił się rysunkami początkującego w
branży Kevina Maguire i natychmiast namówił swojego edytora, aby to właśnie
Kevin wykonał ilustracje do nowej serii DC. Maguire wykonał nawet kilka
szkiców:
Niestety pech chciał, że w tym
samym czasie Maguire stał się z miejsca bardzo popularny i z jednej strony
Marvel chciał go zaangażować do rysowania SILVER SURFERA, a DC do nowej wersji JUSTICE
LEAGUE. Ponieważ Maguire był w stanie rysować tylko jedną serię regularną,
wybrał JL, a historia pokazała, że był to świetny wybór.
WILDCARD tymczasem zmieniono z
serii ongoing na mini serię, a jakiś czas później zdecydowano, że będzie to
jedynie one-shot o powiększonej objętości. Kurt Busiek uznał zatem, że lepiej
wycofać się z tego projektu, gdyż dostał za mało miejsca na realizację swojego
pierwotnego pomysłu.
Frank Miller nie chciał, aby Klaus Janson nakładał tusz na jego prace.
Jest to fałsz, a sprawa dotyczy
komiksu DARK KNIGHT RETURNS. Frank sam chciał współpracować z Jansonem i
osobiście polecił go do nakładania tuszu na swoje szkice w historii o powrocie
Bruce’a Wayne’a. Skąd zatem to nieporozumienie? Podobno Miller nie był
zadowolony z pracy wykonywanej przez Jansona i robił wszystko, aby ten drugi
nie dostał angażu przy kolejnej części przygód Mrocznego Rycerza. Klaus Janson
sam przyznał, że doszło do spięcia pomiędzy nim a Frankiem, po tym, jak ukazała
się trzecia część POWROTU MROCZNEGO RYCERZA. Artysta nie ukrywał, że nie był to
być może szczyt jego umiejętności i mógł zrobić to lepiej, ale prace były co
najmniej poprawne i nie zasłużył na taką krytykę. Według Millera Janson nie
wyraził w pełni wizji scenarzysty i zapragnął, aby inker został wymieniony. Na
szczęście obaj panowie doszli do porozumienia i oczywiście skład ekipy pozostał
do końca bez zmian.
W ACTION COMICS #1 był konkurs, który wymuszał na czytelnikach wyrwanie
ze środka jednej strony.
Tym razem prawda. Dzisiaj bijemy
się w głowę myśląc, jak ktoś mógł wyrwać kartkę z pierwszego, legendarnego
komiksu z udziałem Człowieka ze Stali, aby wziąć udział w głupim konkursie?
Któż mógł jednak w 1939 przypuszczać, że 75 lat później na sprzedaży swojego
egzemplarza AC #1 można dorobić się fortuny? We wspomnianym zeszycie znajdował
się komiks do pokolorowania, a konkretnie przygody Chucka Dawsona. Każde z 25
osób, których prace najbardziej przypadną komisji do gustu otrzyma po 1$. Wystarczyło
pokolorować, wyrwać kartkę i włożyć do odpowiednio zaadresowanej koperty. To
nic, że na odwrocie tej samej strony znajdowało się coś takiego:
Ile osób tak zrobiło? Co najmniej 25...
Ed Brubaker
wykorzystał postać nie wiedząc, że ta od dłuższego czasu była martwa.
Ta historia również jest
prawdziwa. Brubaker podczas swojego runu w serii CATWOMAN w bardzo ciekawy
sposób poprowadził losy Holly Robinson, która była najbliższą przyjaciółką
Seliny Kyle. Holly zadebiutowała w millerowskim BATMAN: YEAR ONE, a później
pojawiła się w mini serii pisanej przez Mindy Newell. Brubaker niestety nie
wiedział, że zanim zdecydował się sięgnąć po postać Holly, Mindy Newell
postanowiła ją uśmiercić na łamach pisanego przez siebie gościnnie ACTION
COMICS WEEKLY #613. Tym samym powstała niezręczna sytuacja, którą Ed w ciekawy
sposób skomentował tworząc krótką, dwuczęściową historię wewnątrz CATWOMAN:
SECRET FILES AND ORIGINS #1. Historię, w której autor przełamuje czwartą ścianę
i naśmiewa się z własnego niedopatrzenia.
Biorąca kąpiel Holly Robinson
czyta komiks ze swoim udziałem i jest wściekła m.in. na to, że nowi twórcy nic
sobie nie robią z ciągłości kontinuum sięgając po bohaterów, którzy przecież
zostali, tak jak ona sama, uśmierceni.
Lobo został usunięty z serii R.E.B.E.L.S. po uwadze jednego z
czytelników.
Chodzi tutaj o pierwszą serię
REBELS z lat 90-tych, która była bezpośrednią kontynuacją wydawanej przez sześć
lat serii L.E.G.I.O.N. Vril Dox i spółka ze stróżów prawa stali się
uciekinierami ściganymi przez szalonego Lyrla Doxa i kontrolowanych przez niego
członków L.E.G.I.O.N.’u. Jednym ze zbiegów był oczywiście Lobo, która
niespodziewanie bardzo szybko opuścił tytuł, a konkretnie w drugim zeszycie.
Powstała nawet teoria, że cieszący się w tamtym okresie dużą popularnością w DC
Ostatni Czarnian został usunięty z serii na skutek apelu jakiegoś czytelnika,
któremu nie podobał się wpływ, jaki wywiera Ważniak na resztę ekipy.
Nic z tych rzeczy. Scenarzysta
R.E.B.E.L.S. – Tom Peyer wyjaśnił, że Lobo po prostu nie pasował do dalszej
wizji całej historii, gdzie słabsi byli ścigani przez silniejszych i
liczniejszych przeciwników. Lobo był po prostu zbyt silny, a także ze względu
na swój czarny humor nie pasował klimatycznie do tej mrocznej opowieści.
Wykorzystano
materiały z Comic Book Legends Revealed #338,
345, 529 oraz 531.
Dawid Scheibe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz