sobota, 25 lipca 2015

Redakcyjna półka z komiksami #3

No więc przyszła moja kolej na zaprezentowanie większości swoich komiksów. Kilka informacji dotyczących mojej kolekcji: podobnie jak Damian, ja także pozbyłem się na przestrzeni lat (czego później niejednokrotnie żałowałem) wielu tytułów, z których środki przeznaczyłem na zakup nowych pozycji. Zbieranie komiksów zacząłem w roku 1992 i nadal mam w swojej kolekcji wszystkie wydane zeszyty TM-Semic z udziałem Batmana, Spider-Mana, Supermana, G.I.J.O.E., Transformers, Green Lantern oraz X-Men. Dochodzi do tego jakieś 50 innych, w tym Punishery, Mega Marvele, Wydanie specjalne i różne dziwactwa typu Tarzan, czy Jurassic Park. Są też 35 albumy z cyklu Asterix. I nie zanosi się, abym kiedykolwiek je sprzedał. Zbyt dużą mają dla mnie wartość sentymentalną. W ciągu ostatnich paru lat z wydanych przez Egmont czy Muchę pozycji nabyłem jakieś 20 sztuk, a zdecydowanie wolę wersje anglojęzyczne.

Gromadzenie komiksów obcojęzycznych zaczęło się w roku 2007, a skład nich wchodzą zarówno wydania zbiorcze, jak i zeszyty. Jak ostatnio je liczyłem, to tych pierwszych wyszło przeszło 320, natomiast zeszytów niespodziewanie nagromadziło się 950. Jak widać zbieram głównie komiksy DC oraz Marvela. Ostatnio ograniczam się z kupowaniem zeszytów i raczej koncentruję się na wydaniach zbiorczych.

Fotorelacja poniżej. Zeszytów nie sposób wszystkich sfotografować, stąd też zaprezentowałem wybrane egzemplarze (aby powiększyć wystarczy kliknąć na konkretne zdjęcie):































I pora na kilka fotek wybranych zeszytów: powyżej kompletne wydane w Polsce serie GL, SPIDER-MAN oraz BATMAN & SUPERMAN



Kompletne serie SUPERMAN, BATMAN oraz X-MEN



Kompletna seria L.E.G.I.O.N., plus INVASION #1-3 i crossover TRINITY



Komplet BATMAN: A LONELY PLACE OF DYING, COSMIC ODYSSEY plus inne




Kompletna seria R.E.B.E.L.S. vol. 1, ROBIN II #1-4 oraz BATMAN:LOTDK #1-5


Kompletne crossovery z lat 1991-93: BLOODLINES, ARMAGEDDON 2001 oraz ECLIPSO: THE DARKNESS WITHIN

Dawid Scheibe

3 komentarze:

  1. Kto następny? Zostało nas już tylko trzech :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może teraz Jacek ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zajebista kolekcja, ale współczuję jeśli miałbyś się gdzieś przeprowadzać ;)

    OdpowiedzUsuń