czwartek, 9 kwietnia 2015

Smaczki z ARROW #12

Tak jak wczoraj obiecałem, kontynuujemy nadrabianie zaległości. Tym razem zajrzymy do dwunastego odcinka obecnego sezonu ARROW, w którym ekipa herosów ostatecznie zmierzyła się z Brickiem. Czy ukryto dużo odniesień? Sprawdźcie sami.

Outsiders
Taka właśnie nazwa pada podczas jednej z retrospekcji w stosunku do Olivera, Tatsu, Maseo oraz Akio. Jest to dość oczywiste nawiązanie do komiksowej grupy herosów, dość popularnej w starym uniwersum DC. Zresztą w jej szeregach regularnie występowała Katana, a i Green Arrow przez jakiś czas do niej należał.
The Flash
Kolejne nawiązanie do postaci Flasha pojawiło się w momencie, gdy Brick zapytał Arsenala czy to on jest "czerwoną smugą" o której tyle czytał.

David Mclean
Zabójcą żony Malcolma Merlyna jest mężczyzna o podanym przed chwilą imieniu. Jest to swoisty hołd dla autora grafik koncepcyjnych do ARROW jak i THE FLASH, który jakiś czas temu niestety zmarł.
"Coś innego"
Tak parę razy mówił w stosunku do siebie Malcolm Merlyn. Jedna z jego kwestii jest jakby żywcem wyjęta z pojawiającego się za każdym razem wstępu do odcinka, tyle tylko że w wersji przystosowanej specjalnie dla Dark Archera.
Kostium Wildcata
Jak totalnie spieprzyć historię postaci z dużym potencjałem? Zobaczcie sobie co twórcy ARROW zrobili z Wildcatem. W odcinku tym pierwszy i ostatni raz widzimy go w kostiumie, który nie jest wzorowany na niczym komiksowym. Jego prosta maska to w stu procentach wytwór wyobraźni twórców serialu i jak było widać, nie wysilili się zbytnio.

Na dziś to wszystko. "Smaczki z ARROW" powrócą możliwie jak najszybciej.

3 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że Outsiders jednak miało być nawiązaniem do tajnego stowarzyszenia stworzonego przez Lemire'a w nowym DC, a nie do grupy superbohaterów ze starego DC ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciapa i jeszcze tego nie doczytałem. No ale jakoś Green Arrow i Katana mi się mocniej kojarzą z klasycznymi Outsiders, których czytałem z przyjemnością nawet za czasów runu Dana DiDio :)

      Usuń
    2. A ja nie czytałem klasycznych przygód Outsiders i mi się mocniej kojarzą z nowymi The Outsiders ;) Może to ukłon w stronę obydwu grup :)

      Usuń