niedziela, 11 grudnia 2016

Kącik Komiksiarza #14

3 grudnia miałem przyjemność być na trzeciej odsłonie Comic Wars i chciałem podzielić się z Wami porcją zdjęć oraz wrażeń.


Impreza trwała jeden dzień. Lokalny fandom jest silny, lecz mimo to CW nie są kameralne i spotkacie na niej nie tylko poznaniaków.

Przy wejściu można było wybrać naklejkę (projektu Łukasza Kowalczuka) z ulubionego uniwersum. Oczywiście wybrałem DC:


Niestety wygrało inne uniwersum :(

W wąskim korytarzu na parterze Biblioteki Uniwersyteckiej przycupnęło kilka mniejszych stoisk (w tym sklep Yatta.pl):


W większej przestrzeni promocjami kusił sklep Multiversum.


Ledwo, ale oparłem się i nie przywiozłem ze sobą niezaplanowanych zakupów. Tuż obok stoiska Mvm można było dać upust swojemu wewnętrznemu artyście:


Wszędzie na ścianach wisiały komiksowe plakaty (DC i Marvel):


Liczba cosplayerów nie była duża, ale niektórzy wykazali się naprawdę dużą pomysłowością. Dla przykładu - brodata wersja kampowego Batmana (miał nawet bat-sprej na rekiny!):


Furorę robił świąteczny Groot:


W niemalże domowej atmosferze, na kanapach siedzieli komiksowi twórcy, m.in. Krzysztof "Prosiak" Owedyk i autorzy NIESŁYCHANYCH LOSÓW IVANA KOTOWICZA (wkrótce 2 tom). Rysownik tego komiksu, Michał Ambrzykowski narysował dla mnie lamę:


Ogromne wrażenie robi:

Informacje z ulotki, to nie czcze przechwałki:






Pomiędzy regałami oczy cieszą okładki (głównie alternatywne) zeszytówek z DC:




Mnie, jako fana cieszy widok ludzi, którzy po prostu siedzą i czytają komiksy. Robili to na dole, jak na "pięterku" Novy:




Na I piętrze Biblioteki można było obejrzeć wystawę prac Łukasza Kowalczuka:









Właśnie na tym piętrze, brałem udział w dyskusji na temat kontrowersyjnego komiksu KRYZYS TOŻSAMOŚCI. Było nas troje: ja i Małgorzata Chudziak (Egzaltowana BlueBird, #niespie) byliśmy zdania, że to świetny tytuł. Odmiennej opinii był Wojciech "kelen" Nelec (bardzo aktywny w naszym środowisku; BatCave). 


Większość słuchaczy była "za" KRYZYSEM. Wątpliwe jest zdanie Groota, gdyż ten mówił tylko "Ja jestem Groot" (w kilku językach) :)



Potem liznąłem trochę sławy, gdyż kelen zaprosił mnie do audycji Prosto z kadru


Nagrania możecie odsłuchać tutaj:


Zakończeniem CW było "ognisko bez ogniska", czyli koncert piosenek z kreskówek w wykonaniu kelena i Bartka "Burzola" Burzyńskiego:


Wersja czołówki z REKSIA najlepsza :D

A potem poszliśmy na miasto... Dziękuję Wam wszystkim za te geekowskie dyskusje o DC, Marvelu, Image, WKKDC i bolączkach tłumaczy (chcę swój udział, jeśli ktoś wykorzysta Meteorologicznego Maestro jako polskiego Weather Wizarda ;) ). Szczególne podziękowania dla Gosi, Wojtka i Marcina "Motyla" Andrysa (Paradoks).

[Powyższa fota by: Pan Mateusz]

Czy dobrze się bawiłem? Tak! Czy wrócę za rok? Tak (mam nadzieję)! Czy polecam CW? Tak! 3*TAK :)


Damian "Damex" Maksymowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz