czwartek, 16 marca 2017

Kto z DC zasługuje na swoją własną grę? cz. 2

Mój pierwszy tekst o grach z bohaterami komiksów zrobił tutaj statystyczną furorę, więc dzisiaj napiszę o kolejnych moich marzeniach związanych z elektroniczną rozrywką i DC Comics. Mam nadzieję, że ciepło przyjmiecie ten tekst. Jeden z Waszych pomysłów na tyle mi się spodobał , że znalazł się na liście, którą znajdziecie w rozwinięciu posta.
Karcianka Sieciowa DC
Niedawno zacząłem się interesować wszelkiego rodzaju planszówkami i karciankami. Znalazłem DC Comics Deck-Building Game i bardzo mnie to zainteresowało, jednak cena jest dla mnie naprawdę wysoka, a nie wiadomo czy gra nie znudzi się po chwili. Pomyślałem wtedy, że ciekawą propozycją byłaby sieciowa karcianka FTP. Duże uniwersum daje możliwość zrobienia ogromnej ilości kart z różnymi wersjami postaci i ich zdolnościami. Gra oraz filmy mogłyby wzajemnie się promować. Nie byłbym zły gdyby gra delikatnie wzorowała się na Hearthstone czy Gwincie. W szczególności drugi tytuł mógłby być dobrą podporą do zbudowania reszty. Jest to gra z łatwą mechaniką, do ogarnięcia dla każdego oraz prostymi zasadami. Niby Hearthstone też nie jest szczególnie trudny, ale uważam, że w Gwinta gra się przyjemniej.

Trinity (Trójca)
To jest akurat wspomniany jeden z waszych pomysłów, który najbardziej się mi spodobał. Gramy tytułową Trójcą (Batman, Superman, Wonder Woman) naprzemiennie. Naszym gackiem moglibyśmy grać etapy skradankowe, jakieś małe walki, grać nim też jako Bruce Wayne w niektórych etapach. Wonder Woman natomiast gralibyśmy w etapach nastawionych mocniej na intensywną walkę czy platformowość. Najbardziej problematyczny byłby Superman. Według mnie strasznie trudno przedstawić go dobrze w grze. Jedyne co mi przychodzi, to jakieś etapy nastawione na walki powietrzne. Od fabuły nie oczekiwałbym zbyt wiele, bardziej widziałbym to jako luźną bijatykę.

DC vs Marvel
Oba wydawnictwa nie współpracowały w jawny sposób na tym polu. Marzy mi się jednak bijatyka, w której Batman mógłby okładać Moon Knighta. Gra mogłaby mieć mechanikę z INJUSTICE lub podobną do tej, którą znajdziemy w Marvel vs Capcom. Obie gry mają dobrą rozgrywkę, z obu można by zaczerpnąć to, co najlepsze. Fabuła mogłaby być na temat hipotycznego multiwersum obu wydawnictw i ogromnego zagrożenia wiszącego nad nim całym. Wybór postaci musiałby być ograniczony. Postawiłbym na bardziej popularne postacie i ich odpowiedniki u konkurencji np. odpowiednikiem Green Arrow mógłby być Hawkeye. Oczywiście jako najpotężniejszymi postaciami, które nie byłyby pod kontrolą gracza bądź byłyby odblokowywane za pomocą specjalnych kodów, byłyby  Thanos i Darkseid.
Red Hood
Postać ta pojawiła się już w świecie komputerowej rozgrywki, konkretnie w BATMAN: ARKHAM KNIGHT. Jason w tamtej wersji nie spodobał mi się. Uważam, że można było przedstawić go inaczej. Gra mogłaby się skupiać na brutalności naszego bohatera, który - w odróżnieniu od Batmana - zabija. Przestępczość można pokazać dokładniej, syndykaty, zbrodnie, mafiozi i ich brutalności mogłaby być na pierwszym planie. Pokazać, że metody Batmana nie mają tutaj racji bytu. Gra mogłaby być liniowa, ale bardziej pasuje mi otwarty świat do tego typu gry. Oczywiście musiałoby być dużo pościgów, strzelanin, krwawych bijatyk i zwrotów akcji

The Omega Men
Ten tytuł mógłby być podobny do Mass Effecta pod kilkoma względami. Pierwszym z nich byłby nasz statek i rozwijanie go za pomocą pozyskanych surowców. Kolejnym jest drużyna, która pomaga nam w misjach. Jednak w odróżnieniu od wspomnianego tytułu, gra mogłaby podążyć w kierunku ukazania nieco bardziej realistycznego podejścia do kosmicznych wojaży. Fabularnie tytuł mógłby się opierać na komiksie z 2016 roku, z kilkoma modyfikacjami. Największym problemem tytułu byłaby promocja, ponieważ pozostałe postacie są bardziej znane, więc gry z nimi mają większe szanse na dobrą sprzedaż. W tym przypadku gra mogłaby być wielkim ryzykiem. Dla mnie mogłoby się to okazać jednym ze zdecydowanie ciekawszych tytułów w świecie gier.

Takie moje są marzenia, jeśli chodzi o komputerową rozrywkę. A Wy co sądzicie o moich propozycjach gier? Zmienilibyście coś? Każdym pomysłem możecie podzielić się w komentarzu, do czego gorąco zachęcam.

Maciej Matusz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz