sobota, 1 kwietnia 2017

DC Event #10: FLASHPOINT cz.1

"Wszystko co znałeś w jednej chwili uległo zmianie. Najwięksi ziemscy superbohaterowie nie istnieją. W ich miejsce pojawiły się największe zagrożenia dla ludzkości. W jaki sposób historia uległa zmianie? Co to oznacza dla przyszłości? Witajcie we FLASHPOINT".




Między innymi takie słowa zapowiadały niezwykle istotny dla całego DCU event, który zapoczątkowany został w maju 2011 roku, a który będzie tematem zarówno tej, jak i następnej odsłony rubryki. Głównym bohaterem (i jednocześnie sprawcą całego zamieszania) został wybrany tym razem nie Superman, czy Batman, ale najszybszy człowiek na Ziemi - Flash/Barry Allen, któremu pomaga Mroczny Rycerz (Thomas Wayne). Główna mini seria, na łamach której rozegrały się kluczowe wydarzenia została napisana przez Geoffa Johnsa oraz zilustrowana przez Andy'ego Kuberta z pomocą Sandry Hope, Jesse Delperdanga i Alexa Sinclaira.

Po wielu latach nieobecności Barry Allen powrócił do świata żywych na kartach FINAL CRISIS, a Johns wprowadził go na nowo do Uniwersum DC oraz rodziny speedsterów najpierw na łamach FLASH: REBIRTH, a później w ramach serii THE FLASH vol. 2. W ramach FLASHPOINT Barry Allen został wykorzystany przez tego samego scenarzystę, aby doprowadzić do zakończenia dotychczasowej i rozpoczęcia zupełnie nowej ery w historii DC Comics znanej jako New 52.

Niecały rok po wyjawieniu przez Reverse-Flasha prawdy na temat zabójstwa Nory Allen, Barry postanawia cofnąć się w przeszłość i zapobiec tej tragedii. W wyniku tej jednej decyzji matka Barry'ego przeżyła, a ojciec nie trafił do więzienia obwiniony o jej morderstwo. Niestety ingerencja w linię czasu w istotny sposób, nie konieczne w dobrą stronę, zmieniła rzeczywistość i sprawiła, że losy różnych bohaterów oraz złoczyńców potoczyły się w zupełnie innym kierunku, niż Barry pamiętał. Zmiany te dotknęły nie tylko Ziemi, ale także całego wszechświata. Główny bohater szybko orientuje się, że to nie jest jakiś primaaprilisowy żart, i że z każdą chwilą jego wspomnienia dotyczące właściwej linii czasu są wymazywane z jego pamięci.

Barry budzi się w zupełnie nowej rzeczywistości i jako jedyny zdaje sobie sprawę, że świat został wywrócony do góry nogami i nie pamiętając, że to wszystko jego sprawka. Nie posiada supermocy, gdyż nigdy nie doszło do wypadku, w wyniku którego stał się speedsterem. Jego matka żyje i ma się dobrze, a ojciec zmarł trzy lata temu. Niektórzy złoczyńcy stali się superbohaterami i na odwrót. Obrońcą Central City jest Citizen Cold, Batmanem jest Thomas Wayne, Liga Sprawiedliwości nigdy nie powstała, a rolę nieobecnego Supermana sprawuje Cyborg. Hal Jordan nigdy nie został Zielonym Latarnikiem, którą to funkcję nadal pełni Abin Sur, zaś Grifter jest założycielem ruchu oporu w Anglii. W częściowo zniszczonej i zalanej wodą Europie trwa potężna wojna pomiędzy Amazonkami i Atlantydami, która wkrótce może przenieść się na cały świat. To tylko niektóre zmiany, z jakimi przychodzi zmagać się Flashowi. Z pomocą Batmana udaje mu się w końcu odzyskać superszybkość, a następnie pokonać Eobarda Thawne'a i co najważniejsze powstrzymać samego siebie przed stworzeniem alternatywnej linii czasu.



Oto jak pokrótce wygląda sytuacja wybranych bohaterów świata Flashpoint:

Batman - Po śmierci syna doktor Thomas Wayne zakłada kostium Mrocznego Rycerza. Jest też właścicielem sieci hoteli oraz kasyna i finansuje działania policji. Jego metody postępowania są bardzo brutalne i nie waha się zabić, przez co budzi lęk zarówno wśród przestępców, jak i zwykłych obywateli.

Green Arrow - Oliver Queen to samolubny, dbający o własne interesy szef Green Arrow Industries. Wykorzystuje on technologię używaną przez różnych złoczyńców do tworzenia nowoczesnych pocisków, w tym nuklearnych.

Cyborg - W świecie FLASHPOINT pełni rolę Supermana, czyli najbardziej liczącego się herosa w DCU. Współpracuje blisko z prezydentem i organizuje zespół superbohaterów, dzięki któremu będzie można zażegnać konflikt w Europie.

Superman - Rakieta z Kal-Elem oraz jego psem na pokładzie rozbija się w Metropolis podczas burzy meteorytów. Chłopak nie zostaje bohaterem w pelerynie, tylko trafia pod opiekę Sama Lane'a do tajnej placówki, gdzie przez wiele lat poddawany jest różnym eksperymentom. Po raz pierwszy odkrywa pełnię swoich mocy i widzi świat na powierzchni w momencie, gdy laboratorium zostaje naruszone przez zespół Barry'ego Allena. Po pokonaniu groźnego Obiektu Zero oraz śmierci Lois Lane, Kal-El postanawia pomóc w zakończeniu wojny pomiędzy Amazonkami i Atlantydami.

Aquaman - Bezwzględny, kierowany rządzą zemsty władca Atlantydy, który poprowadził swoją armię do wojny z Amazonkami. Wonder Woman zamordowała jego żonę i przywłaszczyła sobie jej hełm, co sprawiło, że Arthur zdecydował się wykorzystać wstrząsy spowodowane przez Geo-Force'a do zatopienia całej wschodniej Europy. Na twarzy nosi bliznę po ciosie mieczem zadanym przez Dianę.

Wonder Woman - Uratowana przez Aquamana Diana trafia do Atlantydy, gdzie zapada decyzja o połączeniu dwóch narodów. W wyniku spisku podczas ślubu Diany z Arthurem dochodzi do zamordowania Hippolity, co staje się oficjalną przyczyną wybuchu wojny. Od tej pory Wonder Woman staje się bezwzględną królową Amazonek, które po zniszczeniu Themiscyry za swój nowy dom obierają Wielką Brytanię. Diana nosi na głowie hełm Mery - ukochanej Aquamana, której ścięła głowę.

Hal Jordan - Pilot Ferris Air o trudnym charakterze pomaga uratować życie kosmicie, który rozbił się na Ziemi, a Abin Sur wkrótce staje się obok Cyborga głównym obrońcą planety. Jordan z kolei decyduje się wziąć udział w misji, która ma na celu zrzucić pocisk nuklearny na pole ochronne Nowej Themiscyry. Wcześniej ocalił Central City przed atakiem ogromnego smoka. Jordan wykonuje misję, przyczyniając się odwrócenia losów wojny i ginie jako wielki bohater.

Abin Sur - Kosmita ceniący ponad wszystko życie innych nie przekazał nigdy pierścienia mocy Halowi. Ocalał w wyniku uszkodzenia statku i wbrew Strażnikom nie wykonał swojej misji, tylko dołączył do Cyborga w walce o pokój na Ziemi. Łącząc się z awatarem białego światła został Białym Latarnikiem.

Citizen Cold - Największy bohater i obrońca mieszkańców Central City. Tak naprawdę oskarżony o zamordowanie swoich wspólników przestępca, który założył maskę, aby ukryć się przed policją.


W przypadku większości eventów DC w zupełności wystarczy przeczytać główną mini serię, aby mieć pełny obraz odnośnie przebiegu rozgrywającego się wydarzenia. W tym wypadku sama główna mini jest w miarę czytelna, ale pewne zainicjowane w niej wątki poboczne, mniej lub bardziej istotne, zostają dokładniej rozwinięte na łamach konkretnych tie-inów. Tylko tam znaleźć można odpowiedź na pytanie skąd i dlaczego wzięła się na kartach głównej serii ta czy inna postać i jak potoczyły się jej losy przed oraz w trakcie wojny Atlantydów z Amazonkami, a także dlaczego ślub Arthura z Dianą zamiast zjednoczyć dwie wielkie nacje zakończył się wybuchem wojny. Znajomość przynajmniej kilku tie-inów pomaga lepiej zrozumieć bogaty świat przedstawiony we FLASHPOINT i bardziej docenić rozmach całego eventu. Na szczególną uwagę zasługuje genialna wręcz mini seria BATMAN: KNIGHT OF VENGEANCE, gdzie wyjaśnione zostają motywy działania Thomasa Wayne'a i odpowiedź, dlaczego Batman tak bardzo chce zmienić bieg historii. Pewną ciekawostkę stanowi seria z udziałem Deadmana, gdzie akcja w głównej mierze rozgrywa się w Polsce, a konkretnie w Kaliszu.

Na wspomniane tie-iny składają się cztery one-shoty, czyli pojedyncze jednozeszytowe historie, a także aż szesnaście mini serii, każda składająca się z trzech numerów. Oprócz tego FLASHPOINT zawitało na łamy serii BOOSTER GOLD (#44-47). Michael Carter jako jedyny, pomijając Barry'ego, bohater pamięta świat przed FLASHPOINT i próbuje przywrócić wykasowaną przez samolubne zachowanie Flasha linię czasu.

Najważniejsze konsekwencje FLASHPOINT:

- Cofając się w czasie Barry tworzy zupełnie nową linię czasu. Sprawia przy tym, że trzy dotychczas rozdzielone wszechświaty łączą się w jedno. Od tej pory świat DC, Vertigo oraz Wildstorm przenikają się nawzajem i tworzą jedną całość.



- DC ogłasza całkowity relaunch i we wrześniu 2011 pojawiają się 52 nowe serie, każda z jedynką na okładce. Restart ten dotyczy również tytułów, których numeracja nie była zmieniona od końca lat 30-tych/początku lat 40-tych ubiegłego wieku. Jest to start nowej linii wydawniczej DC znanej jako "New 52", która trwa aż do końca maja 2016 roku i zostaje zastąpiona przez Rebirth.

- Flash do tej pory postrzegany był tylko i aż jako najszybszy człowiek na Ziemi, jeden z wielu ważnych, ale raczej nie najważniejszych bohaterów świata DC. Od tej pory zyskuje miano jednego z najpotężniejszych i najistotniejszych herosów DC, który potrafi wykorzystać swoje moce do zmiany całego Multiwersum. Jednocześnie Flash ukazuje się jako spore zagrożenie, gdyż nieodpowiednie i samolubne ingerencje w strumieniu czasu mogą doprowadzić do nieodwracalnych i niebezpiecznych zmian.

- Pod koniec  FLASHPOINT debiutuje tajemnicza, zakapturzona postać o imieniu Pandora, która od tej chwili przewija się przez wszystkie tytuły z New 52.

- Kończy się era "gaci na kostiumie". Dodatkowo stroje większości bohaterów bardziej przypominają od tej pory zbroję, niż klasyczne kolorowe trykoty.

- Bruce otrzymuje poprzez Barry'ego list od Thomasa Wayne'a, który trzyma do tej pory w jaskini.


Poniżej krótkie streszczenia poszczególnych zeszytów wchodzących w skład głównej mini serii:

FLASHPOINT #1 - Barry Allen budzi się i spostrzega, że wszystko wokół niego uległo zmianie. Nie posiada super mocy, jego matka żyje, ojciec umarł na zawal kilka lat temu, Captain Cold jest obrońcą Central City, Liga Sprawiedliwości nigdy nie istniała, a Iris nie jest jego żoną. W Gotham City Batman ściga jednego ze złoczyńców domagając się zdradzenia miejsca pobytu Jokera, który porwał dzieci Harveya Denta. Na miejscu zjawia się Cyborg - największy ze wszystkich superbohaterów, który nie popiera metod działania Mrocznego Rycerza. Chce jednak, aby ten przyłączył się do zespołu bohaterów, którzy chcą powstrzymać wojnę rozpętaną na świecie przez rywalizujących ze sobą o władzę Aquamana oraz Wonder Woman. Ponieważ Batman się nie zgadza, także i pozostali herosi rezygnują. Barry pożycza samochód matki i przyjeżdża do opuszczonej i zaniedbanej posiadłości Wayne'ów. W jaskini zostaje zaatakowany przez Batmana, którym ku jego zdziwieniu okazuje się Thomas Wayne.



FLASHPOINT #2 - Kapitan piratów Deathstroke i jego załoga w ramach swoich poszukiwań wpływają na wody, gdzie kiedyś znajdował się Paryż. Wkroczyli tym samym na terytorium kontrolowane przez Aquamana, który jest wściekły i każe Ocean Masterowi zabić intruzów. W jaskini Barry próbuje przekonać Thomasa, że jest superbohaterem. Wyjaśnia mu przy okazji, że w jego rzeczywistości to Bruce przeżył i został Batmanem. Allen uświadamia sobie, że otaczająca go rzeczywistość jest jedyną i prawdziwą i podejrzewa, że to sprawka Reverse-Flasha. Chce, aby Batman pomógł mu odzyskać superszybkość i wszystko odkręcić. Steve Trevor czeka w Londynie na spotkanie z Lois Lane, ale zostaje zaatakowany i schwytany przez Wonder Woman oraz jej Amazonki. Pod przymusem zdradza, że Lois jest wtyczką Cyborga na Themiscyrze, oraz że Victor gromadzi siły przeciwko Dianie oraz Arthurowi. Barry z pomocą Thomasa próbuje odtworzyć eksperyment, w wyniku którego zyskał swoje moce. Niestety zamiast tego ulega ciężkiemu poparzeniu chemikaliami.

FLASHPOINT #3 - Ciężko poparzony Barry decyduje się mimo sprzeciwu Thomasa podjąć drugą próbę odzyskania mocy i ona okazuje się skuteczna. Przy okazji ratuje życie Batmana. W Londynie Lois dowiaduje się, że jutro nastąpi finałowe starcia Wonder Woamn z Aquamanem, a przy okazji kobieta spotyka ruch oporu z Grifterem na czele. Barry powoli traci wspomnienia. Podejrzewa, że Reverse-Flash celowo zapobiegł uformowaniu Ligi Sprawiedliwości. Z pomocą Cyborga udaje się jednak ustalić miejsce, gdzie przetrzymywany jest Kal-El. Trójka sojuszników dociera do Projektu Superman, gdzie znajdują wychudzonego i wystraszonego Człowieka ze Stali. Okazuje się, że od momentu rozbicia jego rakiety znajduje się w celi, bez kontaktu z ludźmi oraz bez dostępu do światła słonecznego. Cyborg, Batman oraz Flash zabierają go na zewnątrz, a ich tropem podążają strażnicy. Pod wpływem działania słońca przybysz z Kryptona zyskuje super moce i niespodziewanie odlatuje, zostawiając swoich wybawców otoczonych przez uzbrojonych strażników tajnego kompleksu.

FLASHPOINT #4 - Ponieważ Cyborgowi nie udało się zwerbować innych herosów, prezydent USA wysyła własną eskadrę na czele z Halem Jordanem do Europy, aby zakończyć wojnę Atlantydów z Amazonkami. Element Woman pomaga będącym w opresji Flashowi, Batmanowi oraz Cyborgowi. Następnie cała czwórka rusza po pomoc do dzieciaków z Marvel Family i tworzonego przez nich Kapitana Thundera. Świat obiega informacja o porażce amerykańskich myśliwców i śmierci Jordana. Barry widzi, że zamiast próbować przywrócić dawną rzeczywistość trzeba uratować teraźniejszość i za wszelką cenę zakończyć wojnę w Europie. Batman jest początkowo przeciwny, gdyż bardziej zależy mu na uratowaniu życia Bruce'a. Ostatecznie jednak się zgadza. Grupa bohaterów zasilona przez Enchantress dociera na Themiscyrę, w sam środek decydującego starcia Atlantydów z Amazonkami. Okazuje się, że Arthur i Diana byli kiedyś kochankami, oraz że ta ostatnia zamordowała Merę. Gdy Kapitan Thunder atakuje Wonder Woman, Enchantress okazuje się zdrajcą w zespole i używając magii rozdziela rodzinę Marvel. Chwilę później Billy zostaje zamordowany przez Wonder Woman. Obok załamanego Barry'ego pojawia się Eobard Thawne oznajmiając, że to wszystko wina Allena.



FLASHPOINT #5 -Reverse-Flash przywraca Barry'emu wspomnienia. Okazuje się, że niecały rok po odkryciu, że to Thawne zamordował Norę Allen, Flash cofnął się w czasie i powstrzymał mordercę. Uratował matkę, ale jednocześnie kompletnie zmienił rzeczywistość. Dzięki stworzeniu świata Flashpoint Thawne stał się żywym paradoksem i nie potrzebuje już Barry'ego, aby istnieć w strumieniu czasu. Zamierza zabić Flasha, ale niespodziewanie jego własne ciało zostaje śmiertelnie przebite mieczem przez Batman. Tymczasem na polu walki pojawiają się Grifter ze swoim ruchem oporu, a także Superman. Ten ostatni zabija szaloną Enchantress, która chwilę wcześniej śmiertelnie zraniła Batmana. Widząc, że aktualny świat pogrąża się w coraz większych chaosie i za chwilę może rozpaść się na kawałki, Thomas namawia Barry'ego, aby ten cofnął się w czasie i zapobiegł tej katastrofie. Przed śmiercią wręcza mu list napisany do Bruce'a. Flash ostatni raz odwiedza swoją matkę, która popiera jego decyzję, a następnie rozpędza się i łączy ze strumieniem czasu. Udaje mu się powstrzymać inną wersję samego siebie przed ocaleniem Nory Allen. Wracając do teraźniejszości strój Barry'ego ulga pewnej zmianie, a on sam widzi jednocześnie trzy różne linie czasu. Tajemnicza postać mówi mu, że nadszedł czas, aby połączyć te linie w jedną. I tak też się dzieje. Barry budzi się na swoim biurku i dostrzega, że udało mu się przywrócić poprzedni stan rzeczy. Następnie udaje się do batcave, gdzie informuje o swoich przygodach Batmana. Zauważa jednocześnie, że cały czas posiada część wspomnień z rzeczywistości Flashpoint, które powinny być już wymazane. Barry wręcza Bruce'owi list od Thomasa. Wzruszony przyjaciel dziękuje mu za ten niezwykły podarunek.


Lista wszystkich tie-inów wraz z krótkimi opisami. Na początek crossover z serią BOOSTER GOLD, następnie poszczególne one-shoty i na koniec wszystkie mini serie:

BOOSTER GOLD #44-47 - Booster Gold nagle i niespodziewanie odkrywa, że wszyscy oprócz Skeetsa zniknęli z laboratorium w Arizonie wraz z całym sprzętem. Nie wiedząc co się dzieje udaje się po odpowiedzi do Central City. Jego osoba zostaje uznana za zagrożenie i zostaje trafiony jednym z pocisków wystrzelonych przez żołnierzy strzegących miasta. Uważają, że jest on jednym z Atlantydów kierowanych przez wrogiego Aquamana. Michael podejrzewa, że trafił do alternatywnej rzeczywistości i chce wrócić do domu, lecz jest to niemożliwe. W momencie próby Skeets zostaje poważnie uszkodzony i informuje Golda, że wszystkie inne linie czasu zostały wymazane i zastąpione tą, w której się znajdują. Tymczasem wojsko wysyła przeciwko Boosterowi Doomsdaya, który kierowany jest umysłem generała Nathaniela Adama.

Michaelowi udaje się odeprzeć atak Doomsdaya i wraz z przypadkowo poznaną dziewczyną imieniem Alexandra przenosi się w bezpieczne miejsce. Tam korzysta z komputera i odkrywa m.in., że w Europie trwa wojna pomiędzy Amazonkami i Atlantydami, która wkrótce może przelać się na resztę globu. Booster domyśla się, że za tym wszystkim stoi Reverse-Flash. Wykrywa ślady anomalii czasu i udaje się do Gotham, gdzie ponownie zostaje zaatakowany przez Doomsdaya. Niestety tym razem bestia wymyka się spod kontroli generała Adama.

Okazuje się, że Alexandra posiada super moce i pomaga Goldowi przerwać pojedynek z Doomsdayem. Następnie w ślad za bestią oboje ruszają do Metropolis. Po krótkiej walce Booster zakłada przeciwnikowi hełm, dzięki któremu wojsko znów ma nad nim kontrolę. Generał Adam wykorzystuje sytuację i z pomocą Doomsdaya pokonuje przeciwników, a następnie zabiera Golda oraz jego towarzyszkę do tajnej jednostki. Tam próbuje wyciągnąć od tajemniczego jeńca informacje odnośnie planów Atlantydów. Nagle Doomsday wymyka się spod kontroli i tylko szybka reakcja Alexandry doprowadza do samobójstwa monstrum. Następnie Gold i jego pomocniczka przenoszą się do Nowej Themiscyry, aby odnaleźć Barry'ego i wykorzystać jego energię chroniczną speed force do ponownego skoku w strumień czasu. W pewnym momencie Alexandra poświęca swoje życie ratując Boostera, a ten ostatni nagle znika z pola walki. Booster materializuje się w Vanishing Point. Bohater nie pamięta, co się z nim działo w ostatnich dniach.

GRODD OF WAR #1 - Grodd dowiaduje się, że Cape Town zostało zdobyte. Tym samym armia prezydenta przejęła władzę nad cała Afryką. Grodd jest nadal rządny krwi i nowych wyzwań, stąd staje do walki jeden na jednego i zabija z zimną krwią błagającego o litość  wojownika. Następnie kolumna z prezydentem udaje się do Cape Town. Po drodze dochodzi do próby zamachu. Grodd zmusza telepatycznie lidera młodocianych napastników do wymordowania swoich towarzyszy, a jego samego oszczędza. Po przybyciu do miasta obdarzony mocami goryl zabija ostatniego przywódcę ludzi. Na Czarnym Lądzie nie ma już czego zdobywać, stąd Grodd podejmuje decyzję o wyprawie do Europy, gdzie trwa wojna rozpętana przez Aquamana oraz Wonder Woman.



REVERSE-FLASH #1 - Po upokorzeniu i przegranej ze swoim idolem - Flashem, Eobard Thawne trafia do więzienia w XXV wieku. Udaje mu się jednak uciec, stworzyć negatywną Speed Force i cofnąć w przeszłość z zamiarem zabicia Barry'ego Allena. Odkrywa jednak, że nie może cofnąć wypadku, w wyniku którego narodził się Flash. Ich los jest powiązany i ten ostatni musi się narodzić, aby Thawne mógł dalej egzystować. Skoro nie może zabić Barry'ego postanawia możliwie jak najbardziej uprzykrzyć mu życie. Pomimo wielu prób nie jest w stanie zabić Iris, ale udaje mu się wymazać z życia Allena jego przyjaciela z dzieciństwa. Finałowym aktem zemsty Thawne'a jest jednak pozbawienie młodego Barry'ego najważniejszej dla niego osoby - matki.

CANTERBURY CRICKET #1 - Członkowie brytyjskiej grupy oporu walczą z armią Amazonek. Misją grupy było przedarcie się przez kobiecą armię i dotarcie na miejsce spotkania z ich kontaktem w Wielkiej Brytanii. Z pomocą Godivie, Etriganowi, Mrs. Hyde oraz Wicked Jinny przychodzi tajemnicza postać o wyglądzie świerszcza. Podczas wspólnego ogniska Jeramey opowiada nowopoznanym osobom, jak podczas ataku Amazonek został ranny i ukrył się w katedrze. W obliczu pewnej śmierci prosił Boga o cud, a ten się zdarzył. Katedra Canterbury została zburzona, a z jej gruzów powstał świerszcz ludzkich rozmiarów. Od tej pory Jeramay stał się boskim narzędziem w walce o odzyskania Anglii z rąk najeźdźcy. Jego pierwsza drużyna zwana "Ambush Bug" została rozbita, a on jedyny ocalał w starciu z Amazonkami. Teraz ma szansę kontynuować swoją walkę razem z ruchem oporu.

GREEN ARROW INDUSTRIES #1 - Wcześniej. Oliver Queen, którego firma specjalizuje się w wykorzystywaniu technologii stosowanej przez superzłoczyńców do produkcji nowoczesnej broni wojskowej, przedstawia nowe rakiety o nazwie "Green Arrows". Teraz. Ktoś zaatakował wyspę, na której znajduje się siedziba Green Arrow Industries i wymordował załogę firmy, w tym Roya Harpera. Oliver postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i wyposażony w różne gadżety wyrusza w pogoń za zabójcą. Okazuje się nim wyposażona  w łuk, świetnie wyszkolona młoda kobieta. Po długiej walce okazuje się, że Oliver walczy z własną córkę, której nigdy nie poznał. Córka Vixen nosi talizman swojej matki i oznajmia, że wielu ludzi ucierpiało z powodu rakiet budowanych przez GA Industries.  Ignoruje ona ostrzeżenia ojca i sięga po broń, a wtedy wezwani w międzyczasie przez Queena członkowie ochrony zabijają ją.

ABIN SUR - THE GREEN LANTERN #1-3 - Abin Sur, Zielony Latarnik sektora 2814 walczy z Manhunterami, gdy przybywa do niego Sinestro i prosi o pomoc w walce z armią Nekrona. Korugarczyk chce działać bez zgody Strażników, co nie odpowiada Abinowi. Dochodzi do kłótni po której Sinestro odlatuje. Rozpaczający po śmierci swojej siostry Abin Sur zostaje wezwany na Oa. Strażnicy chcą, aby zabrał ukrytego na planecie Ziemia awatara białego światła, gdyż wojna Amazonek z Atlantydami zagraża jego bezpieczeństwu. Zielony Latarnik zamierza przy okazji ocalić planetę, co dla Strażników nie jest priorytetem. Statek z Abinem na pokładzie zostaje uszkodzony i rozbija się na Ziemi. Tymczasem Sinestro domaga się od uwięzionego Atrocitusa informacji odnośnie przepowiedni związanej z Flashpoint.

Hal Jordan odnajduje rozbity pojazd z Abinem Surem. Na miejscu zjawia się również Cyborg, który dowiaduje się, że kosmita chce pomóc zakończyć wojnę na Ziemi. Oboje postanawiają połączyć siły. Od tej pory pomaga w ratowaniu ludzi, co nie podoba się Strażnikom. Na Ziemi zjawia się Sinestro tłumacząc Abinowi, co takiego uczynił Barry Allen. Korugarczyk chce wykorzystać Flasha do stworzenia nowej linii czas, według jego zasad. W tym celu jednak musi zabić Abina Sura. dochodzi do walki pomiędzy przyjaciółmi, w wyniku której Abin traci prawą dłoń.

Abin Sur pokonuje Sinestro i niszczy jego pierścień. Strażnicy Wszechświata nie są zainteresowania relacją na temat powstrzymania Sinestro, interesuje ich jedynie ocalenie białego światła. Za swoją niesubordynację Abin Sur zostaje wykluczony z Korpusu. Wykorzystując resztki mocy udaje się na miejsce finałowej batalii, do Nowej Themiscyry i odnajduje pod powierzchnią awatar białego światła. Od tej pory staje się Białym Latarnikiem.

BATMAN - KNIGHT OF VENGEANCE #1-3 - Thomas Wayne jest właścicielem Kasyna, który doprowadził do sprywatyzowania policji. Wspólnie z Gordonem próbują bezskutecznie odnaleźć porwanych przez Jokera bliźniaków Harveya Denta. Thomas już w stroju Batmana udaje się do ścieków, gdzie po ciężkiej walce pokonuje i zabija Killer Croca.



Jim Gordon udaje się po pomoc do Oracle/Seliny Kyle i postanawia sam rozwikłać zagadkę porwania. Thomas dopiero po czasie dowiaduje się, że Gordon udał się tropem Jokera do opuszczonej Wayne Manor. Gordon wpada w pułapkę i przypadkowo zabija córkę Denta. Chwilę później joker podcina policjantowi gardło. Wściekły Batman wpada do budynku zastając dwa ciała we krwi. Okazuje się, że Jokerem jest Martha Wayne.

Wcześniej. Joe Chill zabija Bruce'a Wayne na oczach jego rodziców. Martha nie może pogodzić się ze stratą syna i traci rozum. Thomas tymczasem odnajduje i w brutalny sposób zabija Chilla. Martha rozcina sobie policzki tworząc szeroki uśmiech, po czym zaczyna się śmiać i zostaje umieszczona w Arkham. Teraz. Batmanowi udaje się uratować życie dziewczynki, a następnie staje do walki z Jokerem. Przekonuje żonę, że ma możliwość pomóc stworzyć rzeczywistość, w której oni oboje zginą, ale ich syn nie. Początkowo zainteresowana Martha słysząc, że ich syn zostałby Batmanem zaczyna uciekać. Wpada do jaskini z nietoperzami i skręca sobie kark. 

Ciąg dalszy za dwa tygodnie.

Grafiki użyte w powyższym tekście pochodzą stąd - klik.






Dawid Scheibe



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz