niedziela, 16 kwietnia 2017

DC Event #11: FLASHPOINT cz. 2

Dzisiaj dokończenie omawiania wydarzenia, które w roku 2011 zainicjowało erę znaną jako New 52. Poniżej znajdziecie streszczenia czternastu mini serii oraz proponowaną kolejność czytania całego eventu, jakim jest FLASHPOINT.



CITIZEN COLD #1-3 - Citizen Cold, uwielbiany przez mieszkańców obrońca Central City, powstrzymuje Mr. Freeze'a i wykonuje na nim egzekucję. Przy okazji ratuje życie reporterce Iris West oraz Wally'emu. Umieszczeni w Iron Hights przez Colda Rogues są rządni zemsty. Mirror Master ma pewien plan. Cold w swoim apartamencie zastanawia się, czy przypadkowo poznana kobieta zdradzi jego prawdziwą tożsamość. Mężczyzna słyszy w wiadomościach, ze skorumpowany oficer policji został zastrzelony przez swoją córkę - Lisę Snart, na którą przez lata się znęcał. W tym samym czasie Wally robi potajemnie zdjęcie Coldowi i odkrywa, że to szukany przez policje Leonart Snart. Próbuje powiedzieć o tym Iris, ale wcześniej zostaje zamrożony przez Colda.

Rogues uciekają z więzienia zabierając ze sobą Lisę Snart. Cold przerywa swój wywiad z Iris dowiadując się o ucieczce Rogues. Złoczyńcy przygotowują pułapkę chcąc wykorzystać Lisę jako kartę przetargową. Leonart zaskakuje ich zjawiając się w kryjówce i przystępując do ataku. Podczas starcia z dawnymi wspólnikami Lisa zostaje zabita przez Fallouta. Cold decyduje się na desperacki krok i całe pomieszczenie ogarnia lodowy rozbłysk. Pied Piper zdobył dowody obciążające Colda, ale próbując dostać się do Iris trafia na zostawioną przez Snarta bombę. Obok Iris rozbija się samochód kierowany przez ledwie żywego Citizena Colda.




Iris opatrzyła Colda i rozpoznała w nim przestępcę, który kilka lat temu został oskarżony o zamordowanie swoich wspólników. Gdy Cold dochodzi do siebie mówi, że ma zadanie do wykonania. Wcześniej przygotował dla obojga bilety do Dubaju. Zostawia zaskoczonej kobiecie klucz i liczy, że po wszystkim spotkają się wieczorem i razem odlecą z kraju. Snart jeden po drugim rozprawia się z Rogues, po czym ciężko ranny wraca do swojego apartamentu, gdzie czeka już Iris. Na miejscu jest też Pied Piper z dowodami na zabójstwo Wally'ego. Captain Cold wszystkiemu zaprzecza i rzuca się na Pipera. Pojedynek przerywa Iris zabijając Colda przy użyciu jego własnej broni.

DEADMAN AND THE FLYING GRAYSONS #1-3 - Grupa cyrkowa opuszcza miasteczko Kufstein w Austrii i przenosi się do Kalisza w Polsce. Ich celem jest za każdym razie zapewnienie trochę rozrywki i oddechu od aktualnej sytuacji na świecie. Boston Brand woli solowe występy i tęskni za ojczyzną, ale wojna panująca w Europie siłą rzeczy uziemiła cyrkowców. Amazonki niszczą Kufstein w poszukiwaniu hełmu Nabu, który dałby im przewagę w starciu z Atlantydami. Ten jest w posiadaniu Kenta Nelsona, jednego z członków grupy cyrkowej.

Kalisz. Podczas występu do namiotu dostają się uzbrojone Amazonki. Matka Dicka Graysona spada z dużej wysokości i ginie na miejscu. Pozostali uciekają w popłochu, ale Amazonkom udaje się przy pomocy oszczepu zabić jednocześnie Kenta oraz ciężko zranić ojca Dicka. Na miejscu zjawia się Vertigo z ruchu oporu i zabiera hełm oraz pozostałych cyrkowców do swojej kryjówki. Przed śmiercią ojciec Graysona prosi Deadmana, aby ten czuwał na jego synem.

Amazonki korzystają z pomocy Starfire, który pokrywa ogniem całe miasto w celu odnalezienia kryjówki cyrkowców i zdobycia magicznego hełmu. Uciekając przed Amazonkami zabici zostają Ragdoll oraz Vertigo. Ginie również Deadman i od tej chwili egzystuje jedynie w formie niewidzialnego dla innych ducha. Dzięki swoim nowym mocom pomaga Dickowi uciec przed Amazonkami i wraz z hełmem dotrzeć przed oblicze członków ruchu oporu z Brittanią na czele. Od tej pory trzymający w ręku magiczny hełm Grayson przyjmuje pseudonim Dr. Fate.

DEATHSTROKE AND THE CURSE OF THE RAVAGER #1-3 - Slade Wilson i jego załoga piratów napadają i niszczą okręt Warworlda. Kapitanowi wrogiego statku udaje się uciec i uniknąć zamiany w kostkę lodu. ludzie Deathstroke'a zabierają z pokładu Ravagera zahibernowanego więźnia. Slade jest wściekły, że to nie jest jego córka, którą miał nadzieję wreszcie odnaleźć, tylko meta człowiek o imieniu Jenny Blitz. Po przesłuchaniu jednego z więźniów Slade dowiaduje się, że Rose może być przetrzymywana na wyspie Św. Heleny. Na miejscu kapitan piratów werbuje nowych sojuszników, w tym Clayface'a oraz Sonara. Ten ostatni ma pomóc zlokalizować miejsce pobytu Rose Wilson. Gdy statek wkracza na wody kontrolowane przez Atlantydów, Aquaman oraz Ocean Master decydują się zabić intruzów.

Załoga Deathstroke'a zostaje częściowo wybita przez Aquamana i jego brata. Ciało kapitana zostaje przebite trójzębem, ale udało mu się przeżyć atak. Sonar pomaga mu dojść do siebie w zamian za wolność, część udziałów w łupach oraz stanowisko zastępcy kapitana. Załoga Ravagera odkłada na później zemstę na Atlantydach i wyrusza w kierunku północnej Europy. Po drodze zostają zaatakowani przez Warlorda. Statek przeciwnika zostaje zniszczony niespodziewanie przez Jenny Blitz, która zdołała się uwolnić podczas pojedynku z Atlantydami.

Załoga nie jest zadowolona z obecności Jenny Blitz na pokładzie i jej bliskiej relacji z kapitanem. Dochodzi do buntu, w wyniku którego giną wszyscy oprócz Deathstroke'a i jego nowej pomocnicy. Następnie udaje się wreszcie zlokalizować porywaczy Rose i wykorzystując plan Slade'a zniszczyć wrogów wraz z ich całym statkiem. Rose, Jenny oraz Slade - każde z nich otrzymało to, czego szukało.

EMPEROR AQUAMAN #1-3 - Osiem miesięcy temu Aquaman odnajduje głowicę jądrową, a doktor Vulko zapewnia go, że jest w dobrym stanie. Jedenaście miesięcy temu Brytyjski król Brion oznajmia, że najlepszym rozwiązaniem dla ocalenia kraju będzie sojusz z Aquamanem. Wkrótce dochodzi do spotkania Briona z Merą występująca w imieniu męża, który ma wobec Geo-Force'a pewne plany. Przy okazji dochodzi do niezamierzonego ataku na króla. Teraz. Artur wspomina wydarzenia sprzed kilku miesięcy, które zakończyły się śmiercią jego ukochanej. Osiem miesięcy temu. Politycy czekają w Rzymie na podpisanie traktatu. zamiast tego następuje trzęsienie ziemi i potężna fala tsunami zalewa stolicę Włoch. Teraz. Aquaman przy pomocy Geo-Force'a zamierza zemścić się za śmierć żony. Grupa Atlantydów przybywa do nowej Themiscyry.


26 lat temu. Pracujący w latarni morskiej Thomas Curry odnajduje w wodzie kobietę, w której się zakochuje. Atlanna spodziewa się dziecka, gdy zostaje porwana z powrotem do podwodnego królestwa. Tam rodzi syna i umiera, a noworodek zostaje przez króla usunięty z Atlantydy. Dziecko ma jednak niezwykłe moce, które pozwalają mu rozumieć morskie zwierzęta. Pomagają mu one dostać się na powierzchnię, gdzie odnajduje go latarnik. Trzynaście lat później król Atlantydy umiera, a syn Atlanny zostaje porwany do podwodnego królestwa, gdzie staje się nowym władcą. Teraz. Orm i Siren dostają się do królewskiego pałacu na Themiscyrze, gdzie siostra Mery zostaje zamordowana. Wonder Woman oraz jej trzy Furie (Huntress, Starfire oraz Hawkgirl) dokonują kontrataku. Diana dostaje się na pokład łodzi Arthura.

Dochodzi do pojedynku pomiędzy Dianą a Arthurem. Ta pierwsza próbuje wyjaśnić przeciwnikowi, że cała wojna została wywołana umyślnie przez kogoś innego. To zakochani w sobie Orm (brat Arthura) oraz Penthesilea (ciotka Diany) obmyślili śmierć Hippolity, co pociągnęło za sobą kolejne ofiary. Arthur jest jednak cały czas rządny zemsty za zamordowanie przez Dianę Mery i proponuje walkę na śmierć i życie. Tymczasem Ocean Master aktywuje ładunki, które niszczą flotę Atlantydów. W odpowiedzi Vulko uruchamia Geo-Force'a, a wstrząsy niszczą powoli powierzchnię Nowej Themiscyry. Dianie udaje się uciec, ale Aquaman dostaje się na pokład niewidzialnego samolotu i wściekły jak nigdy rusza do ataku. Zaczyna się finałowa bitwa całej wojny.

FRANKENSTEIN AND THE CREATURS OF THE UNKNOWN #1-3 - 1942. Grupa żołnierzy amerykańskich trafia na Niemców. Z pomocą przychodzi im kreatura znana jako Frankenstein, który wyłania się spod lodu. Rok później inspirowany Frankensteinem doktor Mazursky tworzy trójkę podobnych superżołnierzy/potworów. Pomagają oni grupie porucznika Shrieve w 1945 przedostać się do bunkra, gdzie kryje się Hitler, a tym samym zakończyć wojnę w Europie. Rok później "Projekt M" zostaje zakończony decyzją Crane'a, a czterech członków zahibernowanych. Frankenstein, Nina, Velcoro i Wolfpack przypadkowo budzą się i wydostają z komór w wyniku zniszczeń, jakich w placówce dokonali Flash, Batman oraz Cyborg (FP #3). Okazuje się, że przespali zapomnieni 65 lat. Ich celem jest teraz dawne laboratorium Mazursky'ego w Gotham. Wojsko zamierza ich zlikwidować. Generał Lane wysyła do tej misji oddział pod dowództwem wnuczki porucznika Matthew Shrieve.

Z pomocą Niny udaje się grupie dostać do tajnej placówki jej ojca. Frankenstein i Nina wchodzą do środka, a tymczasem na zewnątrz pojawia się oddział Shrieve i atakuje Wolfpacka oraz Velcoro. Gdy do walki dołącza pozostała dwójka potworów okazuje się, że Shrieve obwinia ich o śmierć swojego dziadka. Po ich uśpieniu stworzył drugą grupę dziwolągów, aby z ich pomocą odnaleźć i uwolnić Frankensteina i pozostałych. Kreatury zamiast go słuchać zwróciły się przeciwko niemu. Zginął, podobnie jak matka stojącej teraz przed nimi kobiety. Walkę przerywa niespodziewane pojawienie się Lady Frankenstein pracująca dla organizacji S.H.A.D.E.

Grupa pod dowództwem żony Frankensteina udaje się do Rumunii, gdzie prowadzi ślad za doktorem Mazursky. Wolfpack jest ranny i bez szybkiej pomocy umrze. Na pokładzie samolotu znajduje się również Shrieve, której dziadek według słów Lady Frankenstein zginął z polecenia Lane'a. Będąc na miejscu odnajdują martwe ciała nietoperzo - oraz wilkopodobnych kreatur, a także odpowiedzialnego za tą masakrę robota wysłanego przez Lane'a. Nina i Shrieve zabierają rannego Wolfpacka do zamku, gdzie spotykają doktora Mazursky'ego. Opowiada on, jak wiele lat temu odkrył to niezwykłe miejsce zamieszkane przez dziwne istoty, oraz jak po zamknięciu Projektu M ukrył się tutaj zachowując długowieczność. Nina dowiaduje się przy okazji, że nigdy nie była człowiekiem. Mazursky ratuje życie Wolfpackowi przywracając go do ludzkiej formy. Frankenstein i jego sprzymierzeńcy pokonują robota, ale Velcoro przypłaca to życiem. Po wszystkim Nina i Griffith decydują się osiedlić w Rumunii, natomiast Frankenstein, jego żona oraz wnuczka porucznika Shrieve wyruszają tam, gdzie trwa konflikt pomiędzy Amazonkami oraz Atlantydami.

HAL JORDAN #1-3 - Hal od dziecka chciał pójść w ślady ojca i zostać pilotem. Po śmierci Martina Jordana jego syn spełnia marzenie, ale ze względu na trudny charakter popada w problemy zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Gdy wybucha wojna w Europie Hal pracuje dla Ferris Air i wspólnie z Carol patrolują wybrzeże USA. Nagle samoloty zostają zaatakowane przez olbrzymiego rekina, agenta Atlantydów. Hal ratuje życie swoje i partnerki, ale przy okazji niszczy oba samoloty. nie podoba się to Hammondowi, ale Jordan ignoruje go i kontynuuje patrol nową maszyną. wtedy właśnie jest świadkiem, jak na Ziemi rozbija się kosmiczny pojazd. Ranny Abin Sur prosi go o pomoc w uratowaniu wszechświata.


Abin Sur oraz Hal Jordan wspólnie patrolują niebo, po czym ten pierwszy żegna się i kontynuuje swoją misję ratowania Ziemi. Krótko po tym Jordan zostaje zaatakowany przez niewidzialne samoloty Amazonek, które niszczą Ferris Air. Hal wspólnie z Carol próbują powstrzymać napastników, ale ci odlatując spuszczają na Central City olbrzymiego, trójgłowego smoka. Tylko ryzykowna decyzja Jordana i współpraca z Carol doprowadzają do zabicia bestii i uratowania miast przed całkowitą destrukcją. Po wszystkim Hal oznajmia Carol, że zdecydował się uczestniczyć na ochotnika w niebezpiecznej misji. Prezydent osobiście gratuluje Jordanowi, który zrzuci pocisk nuklearny od Green Arrow Industries na Wielką Brytanię.

Eskadra samolotów dociera do Nowej Themiscyry. Amazonki wysyłają przeciwko Halowi, Carol oraz pozostałym maszynom Furie oraz Gigantę. Wiele samolotów zostaje zniszczonych, a ten pilotowany przez Jordana uszkodzony na tyle, że nie jest w stanie zrzucić bomby. Decyduje się z całym impetem uderzyć swoją maszyną w pole ochronne nad Themiscyrą. Ku rozpaczy Carol dochodzi do eksplozji bomby, która niszczy pole ochronne. Później. Tom Kalmaku przekazuje Carol osobiste rzeczy, jakie zostawił dla niej Hal. Jest wśród nich między innymi notatnik, w którym wyznaje jej miłość, a także pierścionek zaręczynowy.

KID FLASH LOST #1-3 - Postać znana jako Hot Pursuit ucieka policji, a następnie znika wessana przez nieznaną siłę. Bart Allen odkrywa, że to co się wokół niego dzieje jest fikcją. Chwilę później chłopak budzi się i uwalnia z komory, w której ktoś go uwięził. Bart orientuje się, że jego moce zniknęły, a on znajduje się na statku Brainiaca, który nie zamierza go wypuścić. Nagle obok Kid Flasha pojawia się Hot Pursuit/Patty Spivot i pomaga mu się na chwilę uwolnić od ataku Brainiaca. Dziewczyna wyjaśnia, że znaleźli się w roku 3011, a przynajmniej w zmienionej wersji, gdzie Ziemia została opanowana przez Brainiaca. Bart uzmysławia sobie, że nie powinni tutaj być, i że komora Brainiaca chroniła ich oboje przed destrukcyjnymi efektami strumienia czasu. W tym samym momencie dłoń chłopaka zaczyna znikać.

Patty oraz Bart uciekają ze statku Brainiaca. Muszą znaleźć sposób, aby cofnąć się w czasie i przywrócić właściwą linię czasu. Potrzebują energii speed force, aby tego dokonać. Bart postanawia dać się złapać Brainiacowi, a następnie podstępem zdobywa kulisty zbiornik z szukaną moc. Jeden z robotów Coluańczyka śmiertelnie rani Patty, ale ta w ostatniej chwili rzuca kulę energii w stronę Kid Flasha. Chłopak odzyskuje superszybkość i wyrusza w przeszłość, aby uratować świat oraz życie Patty.


Speed Force bez kontroli Barta zamienia go w Black Flasha i rzuca nim w różne okresy czasu. Przerażony chłopak szukając Barry'ego trafia do Teksasu w roku 1889, gdzie przypadkowo zabija dotykiem Maxa Crandalla. Następnym punktem jest leżący martwy w laboratorium Jay Garrick, a po nim Wally West. Przed grobem tego ostatniego stoi Iris. Okazuje się, że Wally zginął w starciu z Citizenem Coldem. Za każdym razem Bart pobiera od zmarłego porcję speed force. Gdy w końcu chłopakowi udaje się odzyskać kontrolę nad speed force, odnajduje w strumieniu czasu biegnącego Barry'ego. W pewnym momencie Bart staje się Białym Flashem, ucieleśnieniem energii zgromadzonej w speed force. Kid Flash przekazuje cała swoją energię dziadkowi, po czym jego ciało rozpada się. Barry dostaje dodatkową moc, która ma mu pomóc ocalić świat.

LEGION OF DOOM #1-3 - Heatwave zabija jedną z osób tworzących Firestorma, aby zająć jego miejsce. Nic z tego nie wychodzi, a złoczyńca zostaje ostatecznie powstrzymany przez Cyborga. Częściowo poparzony trafia do specjalnego więzienia umiejscowionego ponad ziemią. Za podpalenie jednego z więźniów umieszczony zostaje na jakiś czas w izolatce. Pół roku później w kolejnej turze nowych więźniów do jego celi trafia Cluemaster, na którego Mick Rory czekał. Z ust Cluemastera wydostaje się ukryty wewnątrz Plastic Man, który ma pomóc Mickowi w ucieczce i zemście na Cyborgu.

We więzieniu dochodzi do rewolty kierowanej przez plastic Mana oraz Heatwave'a. Po drodze Mick musi zabić Animal Mana oraz pozbyć się zdradzieckiego Atomic Skulla. Następnie udaje się zneutralizować robota/strażnika Amazo, który kierowany był cały czas od wewnątrz przez Atoma. Wraz z grupą superzłoczyńcow Mick przebiera się w swój strój, odzyskuje broń, a następnie mimo sprzeciwów Plastic Mana kieruje latające więzienie prosto na Detroit - miasto Cyborga.

Plastic Man oznajmia, że nie taki był układ i nie zamierza ryzykować życia niewinnych mieszkańców Detroit. Dochodzi do walki, podczas której ginie Plastic Man oraz dwóch członków drużyny Micka. Niedługo po tym statek/więzienie rozbija się w Detroit dokonując pod drodze sporych zniszczeń. Heatwave staje do walki jeden na jednego z Cyborgiem, którą ostatecznie przegrywa. Cyborg przekonuje pozostałych złoczyńców do poddania się, a Mick Rory znów trafia za kratki. Okazuje się, że Plastic Man jednak przeżył i znalazł drogę do celi Micka, aby "odwdzięczyć się" za wcześniejsze spalenie żywcem.

LOIS LANE AND THE RESISTANCE #1-3 - Lois Lane oraz Jimmy Olsen robią reportaż w Paryżu, gdy miasto zostaje nagle zalane przez Atlantydów. Kontakt z Perrym White'e, zostaje przerwany. W drodze na najwyższy punkt Paryża Jimmy ginie próbując uratować jednego mężczyzn. Lois przeżyła i wraz z innymi została zabrana przez Amazonki na Nową Themiscyrę, gdzie wszystkie kobiety oraz mężczyźni są całkowicie różnie traktowani. Lane odkrywa, że Jimmy był tajnym agentem Cyborga. Od teraz Lois przejmuje jego rolę i będzie dostarczała informacje z obozu Amazonek. Pewnego dnia podczas próby ucieczki z obozu Amazonek, z pomocą gonionej Lois przychodzi kobieta o imieniu Penny Black. Nieznajoma zostaje jednak ciężko raniona przez Artemis.

Grifter oraz dowodzona przez niego grupa oporu zostają namierzeni w podziemnych tunelach Londynu przez Amazonki. Dochodzi do bitwy, która przynajmniej na chwilę kończy się zwycięstwem tych pierwszych. Chwilę później napotykają na Lois Lane przysłaną przez Penny Black. Kobieta opowiada swoją historię, w tym o pościgu Furii i pomocy Penny Black w uratowaniu jej życia. Pracująca dla Cyborga agentka zajmuje miejsce rannej Penny i wysłana w to miejsce trafia na drużynę Griftera. Grifter był wcześniej w Afganistanie, gdzie cała jego ekipa zginęła, a on sam został uratowany przez Penny Black w stroju Britanni. Później mężczyzna szukał swojej wybawicielki w Wielkiej Brytanii. Spotkali się dopiero, gdy wyspa została przejęta przez Amazonki. Penny straciła swoją zbroję i dostała się w niewolę. Ruch oporu stworzony przez Cole'a dołączył ją do składu. Teraz ich celem jest m.in. odnalezienie zbroi Brytanni. Trop prowadzi zespół do Pałacu Westminster. Niestety okazuje się to pułapka, a ruch oporu zostaje zdradzony przez Mrs. Hyde.

Penny służyła kiedyś na brytyjskim okręcie. Pewnego razu doszło do wypadku, w wyniku którego ciało kobiety połączyło się z technologią statku. Wojsko postanowiło wykorzystać jej niezwykłe moce i stworzyło dla niej specjalną zbroję. Od tej pory stała się bohaterką Wielkiej Brytanii o pseudonimie Brytannia. Cole nie może uwierzyć, że w zamian za uleczenie z podwójnej osobowości Hyde przyłączyła się do Amazonek. Penny wyczuwa, że skradziona jej zbroja jest co raz bliżej. Zbuntowany Hyde niespodziewanie przejmuje kontrolę nad ciałem Bobbie i rozpoczyna walkę pomiędzy Furiami, a ruchem oporu. Lois oraz ranna Penny wykorzystują sytuację i odnajdują zbroję Brytanni. Lane skutecznie odwraca uwagę Artemis i daje szansę Penny na połączenie się ze zbroją. Brytannia powraca i zabija Amazonkę. Następnie Brytannia staje do walki z samą przywódczynią Amazonek. Gdy walka przenosi się na teren więzienia Diana nagle ustępuje i jest zdziwiona, że ktoś bez jej zgody umieścił tutaj ludzi. Wpada w szał i rozrywa kraty. Lois udaje się dostać do miejsca, skąd przekazuje światu brutalną prawdę na temat działań Amazonek i traktowania przez nie mieszkańców Wielkiej Brytanii. Chwilę później reporterka zostaje namierzona i prawdopodobnie zastrzelona przez Amazonki. Uwolnieni przez Wonder Woman ludzi oraz inni mieszkańcy Londynu, natchnieni słowami Lois Lane dołączają do ruchu oporu.


PROJECT SUPERMAN #1-3 - 30 lat temu porucznik Neil Sinclair dołącza za sprawą generała Lane'a do tajnego projektu, dzięki któremu zostanie super żołnierzem. Eksperyment przebiega pomyślnie i w ciągu trzech lat Obiekt Zero zdobywa różne super moce. O części z nich nie mówi swoim przełożonym. Mężczyzna przechodzi pomyślnie wszystkie testy i jest głodny walki w terenie. Gdy wreszcie wydostaje się poza laboratorium ujawnia swoje niekontrolowane, agresywne zachowanie. Wykonuje misję, ale przy okazji zabija również swoich towarzyszy. Obiekt Zero zostaje uwięziony w podziemnym laboratorium. W tym samym czasie na Metropolis spada deszcz meteorytów, a także rakieta z dzieckiem na pokładzie.

Na Obiekcie Jeden przez lata prowadzone są różne eksperymenty, w tym te z udziałem energii słonecznej. Sam Lane traktuje Kala jak swojego syna, poznaje go nawet ze swoją córką Lois. Wszystko co dzieje się z udziałem Kala obserwuje uwięziony Obiekt Zero, który wykorzystując telepatię pomaga chłopakowi odkryć niezwykłe moce, a także przygotowuje go do wspólnej ucieczki. Pewnego dnia placówkę odwiedza Lionel Luthor zainteresowany Obiektem Zero, czyli psem, który przybył w rakiecie razem z Kalem. Sinclair wykorzystuje zgromadzoną moc i zmusza psa do ataku. Lionel poświęca życie syna oraz kilku żołnierzy, a pies w końcu zostaje zabity. Krótko po tym Kal uwalnia siebie oraz Sinclaira. Dochodzi do ataku rządnego zemsty Obiektu Zero na personel laboratorium. Sytuację ratuje Sam Lane, który wyposażony w specjalny projektor wysyła siebie oraz napastnika do Strefy Widmo. Nowym dyrektorem zostaje generał Adam, który umieszcza Kala w izolatce i zamierza zrobić z niego superżołnierza.

Zniszczenia dokonane przez Cyborga, Flasha oraz Batmana doprowadziły do tego, że Obiekt Zero uwolnił się po latach ze Strefy Widmo. Zabija Sama Lane'a i opuszcza placówkę w poszukiwaniu Kala. Kryptonijczyk tymczasem przybywa do zniszczonej Nowej Themiscyry, gdzie ratuje Lois przed Amazonkami i zamierza zabrać ją jak najdalej z tego miejsca. Kobieta chce jednak dokończyć swoją misję. Namierza ich Sinclair, który chce wyeliminować wszystkich obdarzonych supermocami i zostać jedynym Supermanem na Ziemi. Dochodzi do potężnej bitwy pomiędzy Obiektem Zero, a Obiektem Jeden. Ostatecznie Kal wygrywa i zabija przeciwnika. Niestety Lois zostaje ciężko ranna w wyniku eksplozji i umiera. Przed śmiercią prosi jednak Kala, aby ten stanął w walce o ocalenie tego świata i jego mieszkańców. Kosmita staje się Supermanem.

WONDER WOMAN AND THE FURIES #1-3 - 14 lat temu Diana wyruszyła w podróż łódką, aby odkryć świat poza Themiscyrą. Po drodze zostaje zaatakowana i zraniona przez Krakena, a z pomocą przychodzi dziewczynie Arthur, który zabiera ją do Atlantydy. Miesiąc później Hippolita oznajmia, że Atlantydzi o raz Amazonki stworzą jeden naród, który spróbuje zmienić świat na lepsze. Symbolem tego zjednoczenia ma być ślub Diany z Arthurem. Rok temu podczas ceremonii weselnej tajemniczy napastnik zabija przy pomocy trójzębu królową Hippolitę. Jest nim Artemis w zbroi Atlantydów, co odkrywa szybko Garth. Kobieta zabija go i oznajmia wszystkim, że to on był mordercą. Ślub zostaje przerwany, a Atlantydzi wyrzuceni z wyspy. Za spiskiem stoją siostra Hippolity oraz brat Arthura.

14 lat temu. Aquaman oprowadza Dianę po Atlantydzie i przekonuje ją do zawarcia politycznego ślubu i połączenia obu narodów. Rok temu Diana pożegnała matkę, a chwilę później do wyspy dopłynęła flota Atlantydów. Arthur postanowił załatwić sprawę pokojowo, bez zbędnego rozlewu krwi. Niestety podczas negocjacji z Wonder Woman dochodzi do zamachu zaplanowanego przez Orma oraz Penthesileę. Arthur na próżno tłumaczy, że ktoś wrabia Atlantydów. Diana atakuje rozmówcę i tym samym rozpoczyna wojnę. Za namową Penthesilei królowa decyduje się zniszczyć wyspę i pogrzebać pod jej gruzami wrogów. Amazonki uciekają na pokładzie niewidzialnych samolotów i dokonują inwazji na Wielką Brytanię, którą czynią swoim nowym domem. Świat dowiaduje się o wojnie Atlantydów z Amazonkami. Aquaman podejmuje decyzję o zatopieniu zachodniej Europy. Mera wraz z kilkoma żołnierzami przypuszcza niespodziewany atak na znajdującą się w porcie Wonder Woman. Diana pozbawia przeciwniczkę głowy, zakłada jej hełm, a resztę ciała odsyła Arthurowi.


Gdy Europa z wykorzystaniem Geo-Force zaatakowana zostaje przez wstrząsy tektoniczne oraz potężne fale, Terra ratuje Amazonki wyodrębniając część wyspy i tworząc z niej bezpieczną od powodzi siedzibę Amazonek. Teraz. Wonder Woman odkrywa, że jej ciotka oraz brat Aquamana są kochankami, i że to ta dwójka doprowadziła do wybuchu wojny. Próby tłumaczenia Penthesilei zostają przerwane przez wiadomość Lois Lane, w której informuje świat o brutalnych praktykach Amazonek. Wonder Woman wybiega z pomieszczenia, natomiast Orm oraz jego ukochana zabijają wszystkie znajdujące się w środku Amazonki i detonują ładunki umieszczone na statkach Atlantydów. Jeśli ich plan pójdzie pomyślnie, to już wkrótce wspólnie będą rządzić światem.

THE WORLD OF FLASHPOINT #1-3 - 8 miesięcy temu. W momencie zalania Europy zachodniej przez Atlantydów, Traci resztkami sił teleportuje siebie oraz ojca w bezpieczne miejsce. Pozostali członkowie rodziny giną. Teraz. Traci ma pewne wspomnienia ze świata, który wydaje się tym rzeczywistym. Jej ojciec opętany jest pracą wraz z H.I.V.E. nad uratowaniem świata przed toczącą się wojną. Traci teleportuje się do Nowego Jorku, gdzie odwiedza Madame Xanadu, a ta namawia ją do pogodzenia się z ojcem. Dziewczyna wraca do siedziby H.I.V.E. i odkrywa, że grupa podjęła decyzję o wystrzeleniu z umieszczonego na orbicie satelity działa laserowego, które zabije Atlantydów oraz Amazonki. Przy okazji zginie jednak wiele milionów niewinnych ludzi. Traci 13 przy pomocy magii próbuje pokrzyżować ich plany. Ojciec dziewczyny pozbawia ją przytomności i włącza odliczanie.

Traci dochodzi do siebie i nie słuchając wyjaśnień ojca przenosi się z placówki w Szwajcarii do Nowego Jorku. Madame Xanadu tuż przed śmiercią oznajmia, że dziewczyna ma niezwykłą moc i powinna ją wykorzystać do ocalenia świata. Idąc za wskazówką od ciotki Traci 13 odwiedza kolejno Japonię, Brazylię, Namibię w Afryce, Queensland w Australii, Antarktydę oraz Gotham City. Wszędzie szuka pomocy w zniszczeniu satelity, ale jej nie znajduje. Spotkani na jej drodze albo toczą własna wojnę, albo nie są zainteresowani. W ostatnim z wymienionych miejsc spotyka księdza - Jasona Todda, który przekonuje ją, że każda z napotkanych osób miała ją czegoś nauczyć. Gdy wraca do siedziby H.I.V.E. zostaje zaatakowana przez posługującego się magią własnego ojca.

Traci nie jest w stanie pokonać władającego czarną magią Dr. Thirteena, także teleportuje się w sam środek walki trwającej na nowej Themiscyrze. Ojciec udaje się w pogoń za córką i po krótkiej walce oraz wymianie zdań udaje się obojgu pogodzić. niestety w tym samym momencie Traci 13 zostaje trafiona włócznią i umiera. Dr. Thirteen wpada w szał i zaczyna z zemsty zabijać wszystkich na jego drodze. Tymczasem Traci odnajduje w sobie nową moc i łącząc się z planetą powraca do życia. Udaje jej się przekierować do mózgu ojca obrazy osób i miejsc, które niedawno odwiedziła i tym samym przekonać go, że każdy jest wart ocalenia. Dr. Thirteen chwilę później niszczy satelitę, a córka ratuje mu życie przenosząc oboje w bezpieczne miejsce.

THE OUTSIDER #1-3 - Rok 1960, miasto Czandigarh w północnych Indiach. Kobieta umiera podczas porodu wydając na świat syna o nienaturalnie białej skórze. Chwilę później miasto zostaje zniszczone przez nieznaną siłę i giną wszyscy oprócz noworodka. Teraz. Michael Desai znany jako The Outsider bierze udział w postaci hologramu w zebraniu zainicjowanym przez Cyborga. W pewnym momencie naszpikowany nowoczesną technologią pałac Outsidera zostaje zaatakowany przez trójkę żądnych jego śmierci napastników - Mr. Terrific, Ms. Terrific oraz Rising Suna. Obwiniają oni gospodarza o to, że poprzez swoje kłamstwa skazał ich na kilka lat więzienia. Zamierzają ujawnić prawdę na jego temat. Podczas walki ginie wiele sług Outsidera, ale on sam ze względu na niezwykłe zdolności wychodzi bez szwanku. Napastnicy zostają zabici. Michael spokojnie pijąc herbatę w nowym garniturze zastanawia się, kto wypuścił więźniów i chce jego śmierci.

Rok 1979, Kalkuta. Michael doprowadza do wojny dwóch wrogich gangów, a następnie zabija obu liderów. Ogłasza się nowym królem miasta i nie pozostawia członkom obu obozów innego wyboru, jak przyłączyć się do niego. Z pomocą swoich ludzi Desai odkrywa, że ślad za człowiekiem, który wynajął trójkę napastników prowadzi do Kahndaq. Rok 1996, Nowa Ziemia. Teth-Adam odmawia podporządkowania się Outsiderowi nawet, gdy ten grozi zabiciem jego ukochanej Isis. Desai wykorzystuje magiczne zaklęcie przeciwko Adamowi, a ten powraca do swojej ludzkiej, słabej formy. Chwilę później on oraz jego ukochana zostają zabici. Teraz. Outsider ląduje w Kahndaq, gdzie spotyka Blackouta stojącego obok znajdującego się za szkłem ciała Black Adama. Okazuje się, że pod Blackouta podszywa się J'onn J'onzz.

Rok 1985, Pendżab, Indie. Outsider przybywa do laboratorium, gdzie przetrzymywany jest Marsjanin, na którym prowadzone są różne eksperymenty. Teraz. Marsjanin jest zły na Outsidera, że ten sprzedał go Rosjanom. Gdy udało mu się w końcu przezwyciężyć strach związany z ogniem, J'onn zniszczył swoich oprawców i ocalił jedynie uwięzionego w innej celi Black Adama. Obaj trafili do Kahndaq, które to miasto w pewnym momencie Marsjanin pragnął posiąść w swoje posiadanie. Udało mu się pokonać Black Adama i zrealizować swój cel. J'onn wyjaśnia, że jedna ze stron w aktualnej wojnie pomiędzy Amazonkami i Atlantydami wynajęła go, aby pozbył się Outsidera i zdobył jego nowoczesną technologię. W wyniku krótkiej walki Outsider pokonuje Marsjanina. Więzi go pomiędzy dwoma wymiarami, a następnie w wyniku chęci do współpracy zabija. Będący do tej pory neutralny w toczącej się w Europie wojnie, Outsider postanawia przyłączyć się do grupy Cyborga. Wszystko po to, aby odkryć, która ze stron wynajęła Marsjanina.



SECRET SEVEN #1-3 - Teraz. Enchantress zadowolona trafia na ślad Shade'a. 5 godzin wcześniej. Podczas kolacji w barze Rac Shade zauważa Black Orchid, która umarła jakiś czas temu. Shade zaczyna uciekać podejrzewając, że został odkryty. Chwilę później trafia z powrotem na Meta, gdzie Sagan Maximus poddaje go testom. Okazuje się, że płaszcz Raca Shade'a ewoluował w dziwny sposób. Sagan wspomina o grupie The Seven, z której zginęli wszyscy oprócz Raca, który podejrzewany jest o zamordowanie towarzyszy. Na Ziemi Enchantress próbuje za pomocą magii bezskutecznie sprowadzić Shade'a. Na planecie Meta  wściekły Shade uwalnia się i generuje potężną moc. Decyduje się zedrzeć zrośniętą z nim kamizelkę/płaszcz, dzięki której został namierzony na Ziemi, ale okazuje się to niemożliwe. Maximus proponuje Shade'owi współpracę i tłumaczy mu, że zanim tu trafił miał dla Cyborga zebrać nową The Seven, która pomogłaby w przerwaniu wojny na Ziemi. Gdy Sagan zmienia zdanie i chce zabić Shade'a, ten przenosi się na Ziemię za sprawą Enchantress. Kobieta chce, aby użył on swoich mocy i odnalazł wewnątrz niej June Moone. Gdy wydaje się, że Shade poniósł porażkę, Enchantress przemienia się w June.

Obóz dla uchodźców w Kalifornii. Amy Winston odwiedzona przez specjalnych agentów, którzy wiedzą, że tak naprawdę nazywa się Amethyst. Zapłakana zostaje uniesiona przez szalone moce i odlatuje przeklinając Shade'a. Rozzłoszczona kobieta trafia do miejsca, gdzie znajduje się Rac oraz June. W Los Angeles przygotowujący się do programu telewizyjnego Abra Kadabra zostaje zaatakowany przez szalone moce Shade'a. Rac powoli kompletuje nową Siódemkę, do której zaliczają się także Mindwarp, Zatanna oraz Raven. Podczas wystąpienia na żywo Abra Kadabra zdradza, kto należy do grupy Secret Seven. June wstaje w nocy i wchodząc do pokoju Shade'a zastaje go w łóżku razem z Amethyst. Rac jest przerażony, gdyż Amy nie żyje.

Shade jest zaniepokojony zmianami swojego stroju. Nie zdaje sobie sprawy, że to strój kontroluje jego. Uważa, że tak jak teraz Amethyst, tak wcześniej rzeczywiście musiał zamordować członków The Seven, chociaż tego nie pamięta. Przez chwilę próbuje przywrócić Amy do życia, ale June każe mu przestać. W mieszkaniu zjawiają się Raven, Mindwarp oraz Zatanna, którzy są źli na to, w jaki sposób ostatnio zachowuje się Shade. Po tym co słyszeli wiedzą już, że jest on tez mordercą. Stając w obronie swojego lidera June zamienia się z powrotem w Enchantress i atakuje intruzów. Wywiązuje się straszna walka, podczas której giną wszyscy z wyjątkiem Shade'a oraz Enchantress. Ta ostatnia zdradza przerażonemu Racowi, że od początku wszystko zaplanowała i tylko udawała, że June przejęła kontrolę nad jej ciałem. Nowa Themiscyra. Enchantress melduje Penthesilei wykoannie zadania. W zamian chce dostęp do magii, która pozwoli jej na zawsze uwolnić się od swojej June Moone. Shade trafia do wymiaru szaleństwa. Jego strój przemawia do niego i mówi, że muszą się stąd wydostać, gdyż mają na Ziemi do wykonania ważne zadanie.



Proponowana kolejność czytania:

W ramach prologu można ewentualnie zapoznać się z takimi komiksami, jak FLASH: REBIRTH #5, THE FLASH vol. 2 #8 oraz opcjonalnie TIME MASTERS: VANISHING POINT #6. Nie są to jednak w żadnym wypadku obowiązkowe pozycje, ale przybliżają one trochę sylwetkę oraz plany Reverse-Flasha. Kilka stron zapowiadających event pojawia się również w FCBD 2011 GREEN LANTERN FLASHPOINT SPECIAL EDITION. Historia "The Road to Flashpoint" zawarta w zeszytach THE FLASH vol. 2 #9-12 i polecana w wielu miejscach jako preludium do FLASHPOINT, wbrew tytułowi nie ma właściwie nic wspólnego z tym wydarzeniem, a jak już to jest jedynie w pewien sposób powiązana z mini serią KID FLASH LOST. Osobiście radzę odpuścić sobie wszystkie powyższe komiksy i zacząć po prostu od FLASHPOINT #1.


FLASHPOINT #1
Booster Gold #44
FLASHPOINT #2
Flashpoint: Batman Knight of Vengeance #1
Flashpoint: Secret Seven #1
Flashpoint: Abin Sur – The Green Lantern #1
Flashpoint: The World of Flashpoint #1
Flashpoint: Emperor Aquaman #1
Flashpoint: Deathstroke and the Curse of the Ravager #1
Flashpoint: Frankenstein and the Creatures of the Unknown #1
Flashpoint: Citizen Cold #1
Booster Gold #45
Flashpoint: Wonder Woman and the Furies #1
Flashpoint: Deadman and the Flying Graysons #1
Flashpoint: Legion of Doom #1
Flashpoint: Grodd of War #1
Flashpoint: Lois Lane and the Resistance #1
Flashpoint: The Outsider #1
Flashpoint: Kid Flash Lost #1
Flashpoint: Reverse Flash #1
Flashpoint: Project Superman #1
Flashpoint: Green Arrow Industries #1
Flashpoint: Hal Jordan #1
Flashpoint: The Canterbury Cricket #1
FLASHPOINT #3
Flashpoint: Batman Knight of Vengeance #2
Flashpoint: Secret Seven #2
Flashpoint: Abin Sur – The Green Lantern #2
Flashpoint: The World of Flashpoint #2
Flashpoint: Emperor Aquaman #2
Flashpoint: Deathstroke and the Curse of the Ravager #2
Flashpoint: Frankenstein and the Creatures of the Unknown #2
Flashpoint: Citizen Cold #2
Booster Gold #46
Flashpoint: Wonder Woman and the Furies #2
Flashpoint: Deadman and the Flying Graysons #2
Flashpoint: Legion of Doom #2
Flashpoint: The Outsider #2
Flashpoint: Lois Lane and the Resistance #2
Flashpoint: Hal Jordan #2
Flashpoint: Kid Flash Lost #2
Flashpoint: Project Superman #2
FLASHPOINT #4
Flashpoint: Batman Knight of Vengeance #3
Flashpoint: The World of Flashpoint #3
Flashpoint: Deathstroke and the Curse of the Ravager #3
Flashpoint: Secret Seven #3
Flashpoint: Deadman and the Flying Graysons #3
Flashpoint: Citizen Cold #3
Flashpoint: Frankenstein and the Creatures of the Unknown #3
Flashpoint: Emperor Aquaman #3
Booster Gold #47
Flashpoint: Wonder Woman and the Furies #3
Flashpoint: Abin Sur – The Green Lantern #3
Flashpoint: The Outsider #3
Flashpoint: Legion of Doom #3
Flashpoint: Project Superman #3
Flashpoint: Kid Flash Lost #3
Flashpoint: Lois Lane and the Resistance #3
Flashpoint: Hal Jordan #3
FLASHPOINT #5





Warto zaznaczyć, że jest to tylko propozycja tego, w jakiej kolejności przebrnąć przez wszystkie zeszyty wchodzące w skład tego eventu i oparta jest ona na dacie ich wydania. Tak naprawdę ile osób tyle jest opinii, jaka powinna być kolejność.


FLASHPOINT, ze względu na to, że rozegrał się zaledwie kilka lat temu jest łatwy do zebrania w całości w formie sześciu wydań zbiorczych. Oto one wraz z rozpisaną zawartością:

- FLASHPOINT. Zawiera materiał z komiksów FLASHPOINT #1-5.

- THE WORLD OF FLASHPOINT FEATURES BATMAN. Zawiera materiał z komiksów BATMAN: KNIGHT OF VENGEANCE #1-3, DEADMAN AND THE FLYING GRAYSONS #1-3, DEATHSTROKE AND THE COURSE OF RAVAGER #1-3 oraz SECRET SEVEN #1-3.

- THE WORLD OF FLASHPOINT FEATURES FLASH. Zawiera materiał z komiksów GRODD OF WAR #1, KID FLASH LOST #1-3, LEGION OF DOOM #1-3, CITIZEN COLD #1-3 oraz REVERSE-FLASH #1.

- THE WORLD OF FLASHPOINT FEATURES GREEEN LANTERN. Zawiera materiał z komiksów HAL JORDAN #1-3, ABIN SUR #1-3, FRANKENSTEIN AND THE CREATURES OF THE UNKNOWN oraz GREEN ARROW INDUSTRIES #1.

- THE WORLD OF FLASHPOINT FEATURES SUPERMAN. Zawiera materiał z komiksów WORLD OF FLASHPOINT #1-3, PROJECT SUPERMAN #1-3, BOOSTER GOLD #44-47 oraz THE CANTERBURY CRICKET #1.

- THE WORLD OF FLASHPOINT FEATURES WONDER WOMAN. Zawiera materiał z komiksów WONDER WOMAN AND THE FURIES #1-3, EMPEROR AQUAMAN #1-3, OUTSIDER #1-3 oraz LOIS LANE AND THE RESISTANCE #1-3.

W Polsce ukazała się pierwsza z wymienionych pozycji jako FLASHPOINT: PUNKT KRYTYCZNY w ramach linii DC Deluxe od Egmontu.


Image result for flashpoint logo


Grafiki użyte w tekście pochodzą ze strony Comicvine.


Dawid Scheibe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz