czwartek, 11 grudnia 2014

Nowy scenarzysta serii INJUSTICE: GODS AMONG US

INJUSTICE to coś więcej niż gra. Jej komiksowy prequel autorstwa Toma Taylora to jeden z najlepszych i najmocniejszych komiksów DC od lat. Obecnie trwa YEAR THREE tej serii.

Niestety, Taylor z powodu napięto terminarza rezygnuje z posady scenarzysty. Ostatnim jego numerem będzie cyfrowy 14 rozdział (7 zeszyt drukowany). Od 15 rozdziału cyfrowego (papierowy #8) INJUSTICE przejmie Brian Buccellato. BB w New 52 współtworzył komiks THE FLASH, obecnie pracuje przy DETECTIVE COMICS.

 
Buccellato będzie ściśle współpracował z Taylorem podczas przejęcia od niego obecnego, pełnego magii "sezonu" serii. Taylor ma nakreślony plan wobec YEAR THREE i nowy scenarzysta będzie się trzymał jego wytycznych. Buccellato dodaje jednak, że "przewodnik" Taylora pozostawia mu jednak sporo miejsca na własne pomysły.

Nowy autor zapewnia, że mimo mrocznego tonu on również zamierza wplatać w fabułę elementy humorystyczne. Zmiana nie będzie duża, zmieni się jedynie sposób przekazania tego humoru. Generalnie Buccellato nie zamierza naśladować Taylora, ale nie uważa by był od niego diametralnie różny. W związku z tym czytelnicy mogą być spokojni, w tak pieczołowicie zbudowanym przez Taylora świecie nie zajdzie kompletne "przemeblowanie".

Jako, że komiks jest prequelem gry Buccellato nie czuje presji związanej z finałem, bo ten istnieje już jako gra. YEAR THREE ma mieć 24 rozdziały (12 zeszytów) i planowo powstanie jeszcze YEAR FOUR i YEAR FIVE. Ma to sens, gdyż akcja 1 "sezonu" komiksu zaczęła się 5 lat przed wydarzeniami znanymi z gry.

Pełny wywiad z Buccellato - klik.

Damex

3 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że nic sie nie zmieni na gorsze. Chyba żaden komiks DC nie wzbudzał we mnie aż tak skrajnych emocji; idealnie podzielił strony na tych, których lubię i tych, za którymi nie przepadam. Nie traci nic nawet na tym, że od pierwszego kadru wiadomo, jak to wszystko się skończy. Pozostało tylko żałować że mniej więcej połowa już za nami :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Flash mi się podobał, więc liczę, że i w tym wypadku scenarzysta nie zawiedzie.

    A ja w grę nie grałem grałem, więc zakończenia historii nie znam :P Ale skoro Vertigo wydaje teraz komiks Fables: Wolf Among Us, to pewnie DC też przedstawi wydarzenia z gry w formie komiksowej. Jakieś Final Year czy coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najpierw Taylor opuszcza EARTH 2, a teraz INJUSTICE. Akurat obie moje ulubione serie :( Komiksowy świat DC już nigdy nie będzie taki sam...

    OdpowiedzUsuń