*NYCC: Superman panel
Na panelu zjawili się Peter Tomasi, Steve Orlando, Doug
Mahnke oraz Phil Jimenez.
- Supermana i jego syna po walce z Eradicatorem, wizycie na
księżycu oraz czasie spędzonym w świecie dinozaurów czeka teraz interesująca
konfrontacja z Robinem, a także Frankensteinem i jego ukochaną.
- gdy dojdzie do spotkania ich synów, zobaczymy zupełnie
inne techniki wychowawcze, jakie stosują Clark oraz Bruce.
- zdaniem Mahnke zupełnie inaczej rysuje się
Clarka-superbohatera, a inaczej Clarka-superojca.
- SUPERWOMAN to komiks o tym, jak dwie kobiety pomagają
sobie nawzajem, a także niosą pomoc innym. W serii zobaczymy nową wersję Atomic
Skulla.
- pierwszy arc serii SUPERGIRL to głównie konfrontacja Kary
ze swoim ojcem, obecnie Cyborgiem-Supermanem. Ich relacje są kompletnie różne
od tych, jakie powstały pomiędzy Kal-Elem i Jonem. Każde z nich uważa siebie za
bohatera, ale tylko jedno ma rację.
- Cyborg-Superman jest postacią tragiczną. Nie wiadomo, czy
przeżyje pod koniec historii, ale scenarzysta zaznacza, że Supergirl ma
niezwykły dar: nie tylko ratuje ludzi w niebezpieczeństwie, ale również ratuje
ludzi niebezpiecznych.
- serie z udziałem Supergirl oraz Supermana na razie nie
będą się krzyżować.
- Peter Tomasi podkreśla, że kontinuum jest ważne, ale
zdecydowanie ważniejsze jest tworzenie ciekawych, oryginalnych historii.
*NYCC: Frank Miller spotlight panel
Był to niezapowiedziany wcześniej panel, który poprowadził
Dan DiDio.
- Miller chciałby najchętniej stworzyć przygody jakiegoś
oryginalnego i zapomnianego bohatera, jak np. Brother Power The Geek.
- w dzieciństwie Miller bardzo lubił przygody Superboya i
Legionu Superbohaterów, zwłaszcza postać Bouncing Boya.
- propozycja napisania komiksu o Batmanie była spełnieniem
jego marzeń. Obawiał się jednak, czy jest na to gotowy oraz czy będzie mógł
pokazać pewne kontrowersyjne sceny.
- Frank nie uważa za zbyt trudne jednocześnie pisać
scenariusz oraz rysować dany komiks.
- BATMAN: YEAR ONE powstało na bazie notatek, jakie artysta
poczynił przy tworzeniu DKR.
- każda odsłona przygód z udziałem Mrocznego Rycerza
dostosowana była do konkretnych wydarzeń, jakie rozgrywały się w realnym życiu.
Stąd przykładowo opóźnienie ostatniej części DK: STRIKES AGAIN, co spowodowane
było atakiem na WTC.
- wieloletnia przerwa w rysowaniu komiksów była związana
pracą przy filmach, co stanowiło ciekawą i emocjonującą odmianę.
Dawid Scheibe
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz